طالبان ابزار دست آمریکا برای ایجاد بی‌ثابتی در منطقه

۲۶م دیماه ،

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: گروه تروریستی طالبان در سایه حمایت آمریکا و غرب برای تخریب وضعیت فعلی افغانستان، اخلال در نظم موجود و بی‌ثباتی در منطقه تشکیل شده و فعالیت می‌کند.

جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اسناد و مدارک موجود از عملکرد گروه تروریستی طالبان در منطقه گفت: این گروه تروریستی برای تخریب وضعیت فعلی افغانستان، اخلال در نظم موجود و بی‌ثباتی در منطقه تشکیل شده و فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا و غرب طی دو دهه قبل همواره با حمایت‌هایشان از اقدامات جنایتکارانه گروه تروریستی طالبان حداکثر استفاده ابزاری برای پیشبرد اهداف و مقاصد شوم خود را از این گروه تروریستی برده‌اند،  تصریح کرد: در حالی که نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال ۲۰۲۲ خاک افغانستان را ترک کنند اما همچنان برای پیشبرد اهداف شوم خود به ایجاد ائتلافی میان دولت فعلی افغانستان و این گروه تروریستی برای ادامه حضور در این کشور اقدام کرده است.

منصوری با اشاره به توافق اخیر انگلیس با گروه تروریستی طالبان افزود: طی ماه‌های اخیر، گروه تروریستی طالبان  برای پیشبرد اهداف شوم آمریکا و غرب در منطقه با انگلیس و بعضی کشورهای مرتجع عرب به توافقاتی رسیده که همین امر سبب شده تا حمایت از این گروه تروریستی شدت گیرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطر نشان کرد: به رسمیت شناختن گروه تروریستی طالبان از سوی آمریکا باید با هوشیاری بالایی مورد بررسی قرار گیرد چرا که  قربانیان اصلی این گروه تروریستی در آینده،  پاکستان، عراق و سوریه خواهند بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.