طالبان از ۲۰ “حمله خودی” در در ۸ ماه قبل خبر داد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

یکی از مقام‌های کمیته آموزش شبه‌نظامیان طالبان از انجام ۲۰ عملیات خودی و افزایش فعالیت طالبان برای جذب نیرو در همهی ولایات افغانستان خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی اینترنتی لانگ وار ژورنال، ” الحاج عبدالصمد، یکی از مقام‌های کمیته آموزش شبه‌نظامیان افغان در مصاحبه‌ای با مجله “السمود طالبان افغانستان” گفت: تعداد اشخاصی که طی هشت ماه قبل با آموزش‌های ما از پایگاه‌های دشمن خارج شده‌اند ۱۱۰۰ تن است که همگی پشیمانی خود را از مخالفت‌ با ما اعلام نموده‌اند.

وی افزود: نیروهای ناتو و افغان تنها به سبب اینکه نیروهای افغان به شبه‌ نظامیان گرایش پیدا نموده‌اند، دچار ضعف نشده‌اند بلکه این ضعف به سبب خارج ساختن ۷۰۰ قبضه سلاح سبک و سنگین و همچنین حجم بسیاری از مهمات، وسایل حمل و نقل و دیگر وسایل توسط نیروهای خودی برای شبه‌نظامیان بوده است.

شبه‌نظامیان طالبان پیش از اینکه به ما بپیوندند به سربازان ناتو و سایر سربازان خارجی حمله نموده و خسارت‌های بسیاری به آنها وارد نموده‌اند.

اگر چه در این مصاحبه به وقت دقیق آمارهای عبدالصمد به جز ” هشت ماه قبل” اشاره نشده است، اما احتمالا وی به بازه وقتی بین ماه‌های ژانویه و اوت سال جاری میلادی اشاره می‌کند. در ۱۶ اوت سال جاری میلادی ملا عمر، رهبر شبه‌نظامیان طالبان مدعی شده بود که شبه‌نظامیان با زیرکی کامل بر اساس برنامه داده شده در صفوف دشمن رخنه نموده و نیروهای افغان را مجبور نمودند تا به نیروهای این کشور پشت نموده و به طالبان ملحق شوند. وی همچنین به ایجاد وزارتخانه “هدایت و درخواست و القا” با شعبه‌هایی که اکنون در سراسر کشور وجود دارد، تاکید نمود.

در گزارش تفسیری لانگ وار ژورنال آمده است که شبه‌نظامیان طالبان مدعی می باشند دست‌کم چهار حمله در بازه وقتی اول ژانویه تا ۳۱ اوت داشته‌اند.

عبدالصمد مدعی است از یک سال پیش که کمیته آموزش تشکیل شده در حال حاضر تشکیلات این کمیته در همهی ۳۴ ولایت افغانستان گسترش یافته است.

وی همچنین توضیح می‌دهد که کمیته آموزش، فعالیت‌های دیگری علاوه بر ترغیب حمله‌های خودی نیز دارد که شامل گسترش دوستی میان برگزیدگان مردم، عالمان مذهبی، روسای قبایل، معلمان و استادان، دانش‌آموزان و دانشجویان است.

حملات شدید داخلی شبه‌نظامیان طالبان در سال جاری میلادی، مقام‌های ائتلاف ناتو را وادار نموده است تا متوجه نقش بسیار مهم شبه‌نظامیان طالبان در این حمله‌های داخلی شوند. در چند ماه اخیر نیروهای ائتلافی حمله‌هایشان را علیه شبه‌نظامیان طالبان که در پس این حمله‌ها قرار دارند، افزایش داده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.