طالبان: پایان اشغال تنها تصمیم عاقلانه “ناتو” خواهد بود

طالبان از شرکت‎کنندگان نشست سران ناتو در ولز خواست با در نظرداشت واقعیت جاری “افغانستان” به اشغال این سرزمین پایان دهند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،  طالبان با انتشار اطلاعیه‎ای از رهبران کشورهای عضو ناتو که قرار است امروز در شهر ولز انگلیس گردهم آیند خواست، با درنظرداشت واقعیت جاری در افغانستان به اشغال این سرزمین پایان داده و اجازه دهند مردم این کشور فارغ از فشارهای بیرونی سرنوشت سیاسی خود را تعیین کنند.
 
در این اطلاعیه آمده است: ناتو برای توجیه سیزده سال حضور و نقض استقلال افغانستان، انتخابات و فراهم‎کردن زمینه تعیین رئیس جمهور به خواست و اراده مردم افغانستان را تنها دستاورد خویش در افغانستان عنوان می‎کرد؛ اما این انتخابات و دموکراسی وارداتی به «شرم تاریخ» تبدیل شد.
 
طالبان در این اطلاعیه خطاب به سران ناتو تصریح کرده است: طالبان خواستار ایفای نقشی محوری و اساسی در یافتن راه‌حل برای مشکلات پیش روی افغانستان است.
 
در بخشی از این اطلاعیه، طالبان از نیروهای ناتو خواسته است، به استفاده از استراتژی زور پایان دهد زیرا این استراتژی به گواهی تاریخ در افغانستان ناکام بوده است.
 
اطلاعیه یاد شده می‎افزاید: تنها راه نجات مردم افغانستان بنیان نهادن یک نظام سیاسی اسلامی، مستقل و عاری از تبعیضات قومی و زبانی است.
 
قرار است امروز رهبران کشورهای عضو ناتو در نشستی ۲ روزه در شهر ولز انگلیس گردهم آیند و در مورد مسئله اوکراین، مسائل مربوط به خاورمیانه و مأموریت این نهاد در افغانستان گفت‎وگو و تبادل نظر کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.