طالبان یک پسربچه و یک دختربچه را در افغانستان سر بریدند

افغانستانمقام‌ها محلی افغان از سربریدن یک پسربچه ۱۲ ساله در قندهار به دست طالبان و یک دختربچه ۷ ساله به دست افراد ناشناس در ولایت کاپیسا خبر داده‎اند.

جاوید فیصل، سخنگوی والی قندهار روز جمعه ( ۱۰ سنبله/شهریور) به بی‌بی‌سی گفت که این پسربچه را طالبان برای گرفتن انتقام از برادرش که مامور پلیس است، سر بریده‌اند.

آقای فیصل افزود که این پسربچه ۱۲ ساله ساکن ولسوالی (شهرستان) ژیری، زمانی که به ولسوالی پنجوایی سفر کرد، از سوی طالبان دستگیر و چهارشنبه گذشته سربریده شد.سخنگوی والی قندهار افزود که افراد وابسته به گروه طالبان جسد سر بریده این پسربچه را در کنار جاده گذاشته بودند.

این در حالی است که به گفته آقای فیصل، طالبان در نیمه ماه رمضان هم یک نوجوان ۱۴ ساله را به اتهام “جاسوسی” به نفع دولت در یک جلسه مهمانی در ژیری دستگیر و سر بریده بودند.

ژیری و پنجوایی هر دو از مناطق ناامن ولایت قندهار شمرده می شوند که گروه طالبان در آنها نفوذ دارند و تا حال نیروهای امنیتی چند بار در این مناطق عملیات کرده‌اند.

از سوی دیگر، عبدالحکیم آخندزاده، ولسوال (فرماندار) “تگاب” در ولایت کاپیسا، در شمال کابل به بی‌بی‌سی گفت که جسد سر و پا بریده یک دختر هفت ساله در باغ یک روستا پیدا شده است.

آقای آخندزاده افزود که این دختربچه عصر دیروز (پنجشنبه) در روستای “جالوخیل” ولسوالی تگاب به قتل رسیده و هنوز مشخص نیست که چه کسانی و به چه دلیلی سر و پای این کودک را بریده اند.

این مقام محلی همچنین گفت که هنوز هیچ کسی در مورد قتل این دختر شکایتی نکرده و خبر قتل او را روستاییان به مراجع دولتی اطلاع داده اند.

ولسوال تگاب همچنین گفت که نهادهای امنیتی و پلیس به دلیل این که تا حال شکایتی در این مورد مطرح نشده، تحقیقات را در این زمینه آغاز نکرده اند.

تگاب یکی از مناطق ناآرام ولایت کاپیسا است که گروه‌های طالبان و حزب اسلامی در آن نفوذ دارند و به گفته آقای آخندزاده مکتب‌ها/مدرسه‌های دخترانه در این منطقه مسدود هستند.

در یک سال گذشته چندین مورد قتل زنان و دختران در مناطق مختلف افغانستان به ثبت رسیده که فعالان حقوق زن از آنها به عنوان “قتل‌های زنجیره ای” یاد می کنند.

قتل این زنان و دختران انتقادهای زیادی را هم در پی داشته و فعالان حقوق زن و حقوق بشر خواستار اقدام جدی دولت برای انجام تحقیقات شفاف در این مورد شده اند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.