طالبی گزارش های منتشره مبنی بر محرومیت داوران مسابقه عبدولی را بشدت تکذیب کرد

‘بهمن طالبی’ در مصاحبه با خبرنگار اعزامی ایرنا، گفت: پس از پایان مسابقه عبدولی و استیو گینو حریف فرانسوی وی، همان شب جلسه ای با حضور اعضای هیات داوران فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) تشکیل و فیلم این مسابقه مورد بازبینی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بازبینی فیلم اعلام شد که داوری مسابقه عبدولی هیچ مشکلی نداشته است.

برخی سایت های داخلی دیروز گزارش داده بودند که پس از ناداوری انجام شده در مسابقه عبدولی و حریف فرانسوی اش در رقابت های وزن ۶۶ کیلوگرم کشتی فرنگی و با اعتراض رسمی مسئولان ورزش کشورمان و اعتراضات خودجوش مردمی که با ارسال ایمیل‌های اعتراضی به رئیس فدراسیون جهانی کشتی و ساختن صفحات اعتراضی در فضای مجازی همراه بود؛ مارتینتی، رییس فیلا، رأی به محرومیت داوران این دیدار داد.

اما بهمن طالبی که خود نیز در جلسه هیات داوران فیلا حضور داشته، اظهارداشت: در این جلسه گفتند که حتی دو امتیاز هم باید به دلیل خطاهای عبدولی به ضرر وی داده می شد که این کار انجام نشده است.در واقع معتقد بودند عبدولی در وقت اول مسابقه دو خطا داشته است که از چشم داور دور مانده است.

داوران کشتی فرنگی بازیهای المپیک لندن در حالی بر صحت قضاوت این داور تاکید کرده اند که به گفته اکثر کارشناسان داوری کشورمان این قضاوت عادلانه نبود و عبدولی باید در این مسابقه برنده اعلام می شد.

رحیم جدی داور بین المللی بازنشسته کشورمان فیلا راتحت نفوذ نایب رییس فرانسوی این نهاد بین المللی دانسته و گفته بود: فشاری از سوی انان برای برنده اعلام کردن کشتی گیر فرانسوی مشاهده می شد.

به گفته بهمن طالبی رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی کشورمان، هیات داوران در این جلسه به این نتیجه رسیدند که هیچ مشکلی در داوری مسابقه عبدولی وجود نداشته است.

وی بر اساس بحث های صورت گرفته در جلسه هیات داوران اظهارداشت: تمام سعی هیات داوران این است که قضاوت های کاملا منصفانه ای را در این دوره از مسابقات داشته باشد.

طالبی که به عنوان داور ایرانی در این مسابقات حضور دارد، افزود: پس از مسابقه عبد ولی، ایمیل هایی از سوی ایرانیان برای مارتینتی و داوران این مسابقه ارسال شده است که تاثیرات بسیار بدی داشته و به نوعی فضای ضدایرانی به وجود آورده است.

وی گفت: با این وجود هیات داوران همچنان تاکید دارد که با بی طرفی به قضاوت های خود در کشتی آزاد نیز ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به فضای منفی به وجود آمده پس از مسابقه عبدولی، تاکید کرد: کشتی گیران آزادکار ما باید کاملا مقررات را رعایت کنند و به هیچ وجه با داوران بحث نکنند.

اروپام**۱۶۴۷**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۴۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.