طباطبایی: پرسپولیس در داربی برنده نمی‌شود

۳۰م دیماه ،

 هادی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آستانه بازی ۷۶ استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: حال و هوای داربی با بقیه بازی‌ها فرق دارد. هر قدر هم که طرفین سعی کنند خلاف این را ثابت کنند و بگویند این بازی فقط سه امتیاز دارد، واقعا این طور نیست. حساسیت این بازی هم برای بازیکنان زیاد است و هم برای طرفداران و جامعه فوتبال کشور. همه از هفته‌ها قبل منتظر می باشند که این بازی را ببینند. به هر حال کری‌های قبل بازی هم حساسیت بازی را بیشتر می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر، خوشبختانه رسانه‌ها حساسیت بازی را کمتر کرده‌اند. کم شدن حساسیت بازی به بالا رفتن کیفیت آن کمک می‌کند. هر چه در بیرون زمین تنش کمتر باشد، بازیکنان در داخل زمین بهتر کار می‌کنند.

طباطبایی دربارهٔ وضعیت فنی استقلال گفت: روند این تیم در سه سال قبل خوب بوده است. استقلال در زمان پرویز مظلومی تیم خوبی داشت و رفته‌رفته هم نقاط ضعف خود را با خرید بازیکنان جدید ترمیم کرد. در این بین بازیکنانی هم آمدند که به کار تیم نیامدند و رفتند، اما استقلال شکل تیمی خود را حفظ کرده است و بازیکنانش پس از چند سال بازی در کنار هم به هماهنگی رسیده اند.

وی افزود: استقلال در حال حاضر بهترین تیم ایران است چون در هر خط دو بازیکن تراز اول در اختیار دارد. طبیعتا در این بازی هم می‌تواند خوب کار کند. کفه ترازو به نفع استقلال سنگینی می‌کند و روی کاغذ این تیم شانس بیشتری برای بردن دارد. فکر کنم بازی یا مساوی است یا استقلال برنده می‌شود.

دروازه‌بان اسبق استقلال از وضعیت فعلی پرسپولیس هم تمجید کرد و به ایسنا گفت: پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوبی را جذب کرد و در نیم فصل هم تلاشی کرد که نقاط ضعف خود را بهبود بخشد. آنچه اکنون دربارهٔ این تیم مهم است این است که با تغییرات صورت گرفته در کادر فنی پرسپولیس، بازیکنان این تیم دیگر تحت فشار روحی نیستند و به این ترتیب بهتر می‌توانند کیفیت خود را به نمایش بگذارند. دلیل جهش بلند پرسپولیس در چند بازی اخیر همین مساله است. مطمئنا پرسپولیسی‌ها انگیزه بالایی برای پیروزی دارند و همین مساله سبب می‌شود که استقلال نتواند بی‌گدار به آب بزند.

در داربی سال ۸۱، پرویز برومند که دروازه‌بان دوم استقلال بود پیش از بازی تیم را ترک کرد تا استقلال با یک دروازه‌بان به مصاف پرسپولیس برود. طباطبایی دربارهٔ دلیل قهر برومند گفت: آن طور که برخی می‌گویند اختلافی با برومند نداشتم. او وقتی پیش از بازی فهمید که در ترکیب اصلی نیست و باید روی نیمکت بنشیند، قهر کرد و از همان ورزشگاه تیم را ترک کرد. ما همه بدون گلر ذخیره به بازی رفتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نداشتن دروازه‌بان ذخیره برای استقلال خطرناک نبود، گفت: خطرناک که بود، اما من به این مساله فکر نمی کردم. برای من مهم نبود که چه کسی هست و چه کسی نیست و فقط روی بازی تمرکز می‌کردم. به همین دلیل توانستم بازی خوبی انجام دهم و توپ‌های خوبی را بگیرم. اگر بد نبود دروازه‌بان ذخیره فکر می‌کردم در کیفیت کارم تاثیر منفی می‌گذاشت، خوشبختانه آن بازی بدون گل مساوی تمام شد.

طباطبایی در پایان گفت: بعد آن بازی چند نفر از بازیکنان پرسپولیس که دوستان من بودند گفتند که اگر می دانستند ما دروازه‌بان ذخیره نداریم کاری می کردن که من یا مصدوم شوم یا اخراج تا استقلال ببازد! البته این حرف‌ها را به شوخی می‌گفتند چون ما با هم دوست بودیم و رقابت ما به زمین خلاصه می‌شد. اگر امروز هم این روابط وجود داشته باشد و به سکوها هم انتقال پیدا کند، کیفیت بازی هم بالاتر می‌رود.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.