طبق قانون “رئیس جمهور” می تواند آدم بکشد!

۲۱م اسفند ،

“اریک هولدر” دادستان کل امریکا می‌گوید باراک اوباما رئیس جمهور این کشور از نظر قانون اساسی می‌تواند دستور استفاده از «نیروی مرگبار» علیه شهروندان امریکایی در داخل این کشور را صادر کند.

هولدر” گفت: «از نظر قانون اساسی این موضوع می‌تواند ضروری و مناسب باشد و براساس قوانین امریکا، رئیس جمهور می‌تواند به ارتش اجازه دهد تا از نیروی مرگبار در داخل قلمروی این کشور استفاده کند.»

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، قاضی اسبق دادگاه عالی منطقه کلمبیا این اظهارات را در پاسخ به سوال “رند پال” سناتور جمهوری خواه از وزارت دادگستری، دربارهٔ امکان استفاده از حملات هواپیماهای بدون سرنشین علیه شهروندان امریکایی مطرح کرد.

پال گفت: «مسئله عدم مخالفت دادستان کل امریکا با امکان استفاده از حملات هواپیماهای بدون سرنشین علیه شهروندان امریکایی در خاک امریکا، موضوعی فراتر از ترسناک است.»

وی افزود این مسئله در تضاد با الحاقیه پنجم قانون اساسی است که می‌گوید، هیچ شخصی نباید از زندگی، آزادی یا تملک اموال بدون سپری کردن روند قانونی محروم شود.

هولدر گفت: استفاده دولت اوباما از هواپیماهای بدون سرنشین در داخل خاک امریکا تحت «موقعیت فوق العاده» صورت می‌‎گیرد که این شرایط «کاملا فرضی» می‌باشد؛ در شرایطی که نیروهای اعمال قانون به خوبی در کشور فعالیت می‌کنند و تهدید های تروریستی را بی اثر می‌کنند، این اقدام صورت نخواهد گرفت.

باراک اوباما رئیس جمهور (چپ) و اریک هولدر دادستان کل امریکا (راست)

 

هولدر روز چهارشنبه در کمیته مجلس سنای امریکا گفت وی انتظار دارد که اوباما دربارهٔ اساس قانونی حمایت از هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف قرار دادن و کشتن شهروندان امریکایی مظنون در خارج از کشور توضیح دهد.

اوباما همچنین به خاطر مخفی کاری های پیرامون کمپین کشتارهای هدفمند با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشورهای خارجی مورد انتقاد قرار دارد.

امریکا با طرح این ادعا که در حملات هواپیماهای بدون سرنشین «تروریست ها» را هدف قرار می‌دهد، از این کمپین در کشورهای خارجی بهره می‌گیرد. به نقل از شاهدان، حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان را در کشورهای مختلف به خاک و خون کشیده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.