طبیعت زیبای ایران در همین نزدیکی ها

۲۳م آذر ،

نمایشگاه عکس “طبیعت زیبای ایران” با عنوان “در همین نزدیکی ها” در نگارخانه کمال الدین بهزاد برگزار شد.

پریسا عباسی_هنرمند عکاس_ در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: در سفرهایی که به استان های مختلف ایران داشتم از مناظر طبیعی ایران عکاسی کردم.
وی افزود: مجموعه ای از عکسهای طبیعت ایران در ابعاد مختلف در نگارخانه کمال الدین بهزاد به نمایش گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: عکسهای این نمایشگاه که یک بخش دربرگیرنده عکسهایی از طبیعت زیبای ایران و بخشی دیگر دربرگیرنده عکسهایی با ابعاد کوچک از مناظر طبیعی ایران است، بیشتر در مجموع دکوراتیو می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه عکسهایی از طبیعت بکری که در همین نزدیکی هاست به نمایش گذاشته شده تا بهانه ای باشد برای ایجاد تلنگری به مخاطب برای دیدن طبیعت زیبای ایران که در اطرافمان قرار گرفته است.
عباسی گفت: برای دیدن طبیعت ایران همیشه نیاز به سفرهای طولانی با هزینه های فراوان نیست بلکه میتوان با هزینه کم از طبیعت ایران در همین نزدیکی ها لذت برد.

*سوژه های ناب از عکاسان ایران

زهرا مسعودی امین (از هنرمندان عکاسی و مدرس دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا) نیز دربارهٔ نمایشگاهی که در زمینه عکس برگزار کرده است، گفت: در سالهای اخیر سفرهایی به چندین کشور جهان از جمله ترکیه، یونان، فرانسه داشتم و نکته مشترکی که در این سفرها مورد توجه ام قرار گرفت پنجره های مختلف بود.
وی گفت: با دیدن این سوژه جالب و ناب بر‌آن شدم که آنها را در لحظه ثبت کنم بنابراین از جالب‌ترین پنجره ها در این کشورها عکاسی کردم.
وی تصریح کرد: برخی از این پنجره ها یادآور تمدن خاص کشور مربوطه است در حقیقت پنجره ها در کشورهایی چون فرانسه و یونان نشان دهنده تمدن این کشورها است.
وی اظهار داشت: در یونان شهری با عنوان “کِرِد” است که دارای پنجره های قدیمی و بسیار متفاوت به لحاظ ساختار است.
این هنرمند عکاسی گفت: در حقیقت این پنچره ها در شهر “کِرد” در یونان جزء قدیمی ترین پنجره های این کشور محسوب می شود.
مسعودی امین اظهار داشت: اما نکته جالب تر در کنار قدیمی ترین این پنجره ها این است که علیرغم قدمت  طولانی که برخی از این پنجره ها دارند اما در پشت همین پنجره ها زندگی مدرن در جریان است.
وی گفت: این نمایشگاه تا جمعه ۲۴ آذر در نگارخانه کمال الدین بهزاد ادامه دارد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.