طب سنتی ایرانی احیاء شود

جام جم آنلاین: رییس جمهور با اشاره به اینکه در حال حاضر طب سنتی ایرانی به عنوان بزرگترین سرمایه معنوی و علمی ایرانیان در حاشیه قرار گرفته است، بر لزوم احیاء مجدد آن در کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه طی ۲۰۰ سال گذشته انقطاعی در طب ایرانی بوجود آمد که باعث ایجاد آسیب های جدی به حرکت رو به رشد ایرانی ها در این طب شد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز  در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فراورده های طبیعی و طب سنتی ایران، با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود در طبیعت، تصریح کرد: درمان همه دردهای انسان در طبیعت نهفته بوده و این یک رابطه دو طرفه و صادق است که باید مجدداً احیا شود .

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت های مهم و اقتصادی به طور کامل استفاده کرد، افزود: در ایران دانشمندانی همچون ابن سینا با استفاده از این ظرفیت، طب سنتی ایران را که اساس آن بر استفاده از طبیعت بوده را به جهانیان ارائه کرده اند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه همه پدیده‌های عالم انسانی است و پدیده‌های موجود از انسان آغاز می شود و به انسان ختم می‌گردد. تصریح کرد: خداوند انسان را خلق کرد و برای او بهترین زندگی در این عالم را پسندید و بی‌تردید بهترین زندگی در سایه سلامت و بهره مندی کامل از همه مواهب طبیعی به دست می‌آید.

وی در ادامه به طب جدید و پیشرفت موجود در جهان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر و در طب مدرن، تقریباً هیچ دردی بدون آزمایش، قابل تشخیص نیست، اما در طب سنتی حکمای ما با گرفتن نبض و معاینه فیزیکی، درد را شناسایی و آن را از ریشه درمان می کردند.

رییس جمهور با بیان اینکه در کتاب قانون ابن سینا، بیش از دو هزار نسخه برای درمان بیماری ها با مزاج های گوناگون ارائه شده است ، خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماری هایی که امروز از آنها به عنوان بیماری های لاعلاج یاد می شود را می توان با استفاده از روش های ارزانتر همچون استفاده از طب سنتی درمان کرد.

وی با اشاره به اینکه کارهایی که در زمینه تولید و تهیه داروهای گیاهی شده است، بسیار ارزنده بوده اما کافی نیست، اظهار داشت: ما می توانیم با احیاء طب ایرانی به جایی برسیم که مردم برای بهداشت، درمان و سلامت خود دو گزینه کامل طب سنتی – ایرانی و پزشکی مدرن را در برابر خود داشته باشند تا هر کس هر کدام را که می خواهد انتخاب کند.

دکتر احمدی نژاد در ادامه میراث معنوی و علمی را بالاتر و ارزشمندتر از میراث مادی برشمرد و با ابراز نگرانی نسبت به از دست رفتن میراث معنوی طب سنتی و بزرگان این عرصه، خاطرنشان کرد: هنگامی که یکی از میراث مادی ایرانیان آسیب می بیند همه ما ناراحت می شویم، اما باید بدانیم که بالاتر از میراث مادی ، میراث معنوی و علمی است که به شدت در حال آسیب دیدن است .


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.