طراحان جنگ عراق خواستار دخالت نظامی آمریکا در سوریه هستند

شنبه ۷ مرداد – ۰۵:۰۲:۲۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

کریستین ساینس مانیتور:

بزرگنمایی:  

یک گروه از نئومحافظه‌ کاران افراطی امریکا با صدور نامه سرگشاده‌ای به باراک اوباما تأکید کردند اگر امریکا سریعاً دست به اقدام نظامی علیه سوریه نزند به زودی سلاح های کشتار جمعی این کشور به دست گروه های تروریستی خواهدافتاد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، روزنامه کریستین ساینس مانیتور طی مقاله‌ای به قلم Dan Murphy می نویسد، یک گروه از نئومحافظه‌ کاران افراطی امریکا با صدور نامه سرگشاده‌ای به باراک اوباما تأکید کردند اگر امریکا سریعاً دست به اقدام نظامی علیه سوریه نزند به زودی سلاح های کشتار جمعی این کشور به دست گروه های تروریستی خواهدافتاد که در آن صورت امریکا باید نقش بیشتری برای خنثی نمودن آنها به کارگیرد. دن مورفی در ادامه می نویسد، کسانی که این نامه را نوشته‌اند همان هایی هستند که جنگ با عراق را بوجود آوردند. ۶۲ نفراز تندروهای امریکایی این نامه را امضاء کرده‌اند.
دن مورفی می‌افزاید، همه این افراد از شخصیت ها و مقامات رسمی هستند که اصرارداشتند جنگ با عراق برای امنیت منافع امریکا بسیار حیاتی است. ده سال پیش آنها قول می دادند که امریکا در زمانی کوتاه و با هزینه کمی می تواند عراق را اشغال نموده، صدام را سرنگون کرده و حکومت دمکراسی و دوست امریکا را در عراق بوجود آورد. این افراد بدون ترس و نگرانی از آنچه که واقعاً درعراق اتفاق افتاد اکنون همان برنامه را برای سوریه درنظر دارند. آنها می خواهند که مردم امریکا به وعده‌های آنها اعتماد داشته باشند. اما صرفنظر از این که درسوریه چه فاجعه ‌ای در حال شکل ‌گیری است این افراد توجه ندارند که اقدام یک جانبه امریکا چه نتایجی به بار خواهدآورد. ممکن است چنین اقدامی به بحران سوریه کمک کند. اما ترس و نگرانی از این است که ممکن است اوضاع را وخیم ‌تر نماید و اینجاست که امریکا باید احتیاط کند.
 سوابق برخی از امضاء کنندگان این نامه نشان می دهد که آنها تشنه خونریزی و شعله ‌ورکردن آتش در خاورمیانه هستند. یکی از این افراد مایکل لدین است که از سال ۲۰۰۲ از جنگ در منطقه خاورمیانه حمایت می کرد.
 او در پاسخ به اسکو کرافت رئیس وقت شورای امنیت ملی امریکا گفت، اگر ما جنگ را با برنامه‌ ریزی مؤثری به راه بیاندازیم می توانیم رژیم های تروریستی منطقه ازجمله عراق، ایران و سوریه را ساقط نموده و حتی رژیم سلطنتی عربستان را تحت فشار قراردهیم که با تروریست های جوان این کشور مقابله کند.
در بخش دیگری از این مقاله آمده است، هرچند در این نامه ادعا شده که افراد امضاء کننده از هر دو حزب موجود در امریکا می باشند اما اکثریت آنها از حامیان سیاست های خارجی جمهوریخواهان طی دهه‌های گذشته در خاورمیانه می باشند.
 آنها دراین سال انتخاباتی با نوشتن این نامه می خواهند بگویند که دولت اوباما در سیاست های خارجی ضعیف است.  این افراد خواستار آنند که امریکا از قدرت نظامی خود برای ایجاد یک منطقه امن و ممنوعه پرواز در سوریه استفاده کند تا شورشیان بتوانند با کمک های کشورهای منطقه علیه رژیم بشاراسد به جنگ ادامه دهند.
 نویسنده این مقاله درپایان می نویسد، اما این افراد فراموش کرده‌اند که با اشغال عراق چه اتفاقاتی افتاد. یکی از دستاوردهای آن جنگ تقویت و گسترش گروه القاعده بود که امروز درعراق، سوریه و دیگر کشورها فعال می باشد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۸۱۷۰۲۲۹۵۷۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.