طراحان داخلی پتانسیل شرکت در نمایشگاه‌های خارجی را دارند

یک طراح بین‌المللی مد ولباس اسلامی مطرح کرد:

عباسی گفت: طراحان خلاق داخلی پتانسیل بالایی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی دارند تا مد و لباس ایرانی در جهان شناخته شده و سرآمد طرح‌های سایر کشورها شود.

به گزارش هنرآنلاین؛ سهیل عباسی طراح بین‌المللی مدو لباس اسلامی با تاکید بر برگزاری نمایشگاه مدو لباس به صورت بین‌المللی، گفت: با توجه به سابقه کهن و اصیل ایران در زمینه طراحی و صادرات پارچه به کشور های جهان، حضور طراحان خلاق در عرصه جهانی و تعامل با طراحان مطرح کشورهای دیگر بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: طراحان ایرانی ذهن خلاقی دارند و با استفاده از تکنیک های به روز دنیا، آثاری را خلق می کنند که حتی بهتر ازآثار طراحان کشور های دیگر باشد.

عباسی به برگزاری نمایشگاه پوشش مدو لباس ایرانی در کشور ایتالیا اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه مد ولباس ایتالیا، مشاهده کردم که طراحان ایتالیایی لباس های مردان ایل بختیاری کشور را به همراه موسیقی ایرانی برای مردم به نمایش گذاشتند و این نشان می دهد که لباس های اقوام ایرانی چقدر در میان مردم کشورهای دنیا طرفدار دارد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: هر لباس اقوام ایرانی با توجه به آب و هوای هر شهر طراحی شده است، به عنوان مثال لباس بختیاری که با پشم بز دوخته شده است در فصل تابستان خنک و در فصل زمستان بدن را گرم می کند این نشان می دهد که در طراحی هر لباسی فکر و علم نقش مهمی داشته است.

این طراح برشناسنامه دار شدن آثار طراحان داخلی تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری از کپی کار و سرقت طرح ها، هر طرح باید دارای یک شناسنامه مستقل باشد.

انتهای پیام/۶۱
 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.