طراحی دقیقی برای پاسخ به نیاز تمامی هنرمندان داشته ایم

فائزه فیض شیخ الاسلام گفت: در این دوره قصد داشتیم تا روی کارگاه‌ها برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

به گزارشممتازنیوز، فائزه فیض شیخ الاسلام مسئول برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی نوزدهمین جشنواره بین االمللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت و گو با روبط عمومی این جشنواره اظهار داشت: در این دوره قصد داشتیم تا روی کارگاه‌ها برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم، زیرا این جمع حاضر در جشنواره از کل کشور دور یکدیگر آمده‌اند. همچنین می‌خواستیم علاوه بر گروه‌های شرکت‌کننده برای هنرمندان همدان نیز این کارگاه‌ها مفید واقع شود.

وی با تشریح بخش های مختلف کارگاه های آموزشی  توضیح داد:  این اتفاق در چند بخش انجام شد، ابتدا کارگاه‌های هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان با حضور رئیس خانه تئاتر کودک آلمان که روی زیباشناسی تئاتر کودک، ساختار مدیریتی تئاتر و جشنواره‌های آلمان و از طرف دیگر کارگاه Inter act  از هلند بود که تئاتر را به صورت کاربردی در جامعه انجام می دهد. در عین حال گروه نوجوان را فراموش نکردیم و کارگاه تخصصی نوجوان قصه‌گو را برگزار کردیم که در آن آموزش‌های لازم توسط آناهیتا غنی‌زاده انجام شد. در این کارگاه یکی از قصه‌های شاهنامه با حضور کودکان ۹ تا ۱۲ سال به صورت تصویری کار شد که قرار است در نهایت به یک نمایش تبدیل شود.

مسئول برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی نوزدهمین جشنواره بین االمللی تئاتر کودک و نوجوان ادامه داد: تعدادی سخنرانی را ترتیب دادیم؛ اعم از دو نشست آسیب‌شناسی در زمینه نمایشنامه‌نویسی، بازیگری و کارگردانی. شبی را هم با بهرام شاه‌محمدلو با عنوان تئاتر نوجوانی از نظریه تا عمل که در آن به مباحث نظری روانشناسی و اجتماعی از رشد کودک تا نوجوانی پرداخته شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در عین حال جلساتی را نیز با با حضور ایوت هاردی رئیس جهانی اسیتیج و نشستی را با حضور مسئولان مربوطه در شب پایانی جشنواره برگزار خواهیم کرد که امیدواریم چشم‌انداز تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره آن به صورت درست مشخص شود و در آن تصمیم‌گیری‌های راه گشا برای سال آینده صورت گیرد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.