طراحی نرم‌افزار ایرانی تبدیل متن به صدا

نرم افزار تبدیل متن به صدا توسط محققان ایرانی تولید شد . صدای به کاررفته در این نرم افزار تا ۹۰ درصد به صدای انسان شباهت دارد و می توان از آن در تلفن همراه استفاده کرد.
‘سمیه باقربیگی’ محقق این طرح در گفت و گو با ایرنا با بیان این مطلب افزود: فناوری سیستم های تغییر گفتار امروزه در دنیا کاربرد های زیادی دارد اما ویژگی نرم افزار تولید شده توسط محققان ایرانی کیفیت صدا و حجم بسیار اندک آن است.
این محقق گفت: حجم این نرم افزار هفت و نیم مگابایت است در حالی که حجم نرم افزارهای مشابه ۴۰۰ تا ۵۰۰ مگابایت است، این نرم افزار قابلیت نصب بر روی تلفن همراه و رایانه را دارد و با استفاده از آن می توان یک کتاب ۲۰۰ صفحه ای را در قالب های مختلف متنی مانند doc, docx , pdf و دیگر قالب ها و در مدت ۲۰ دقیقه به یک کتاب صوتی تبدیل کرد.
باقربیگی خاطرنشان کرد: کاربرد خاص این نرم افزار برای افراد نابیناست. همچنین افراد هنگام رانندگی می توانند بدون دست زدن به گوشی تلفن همراه خود پیام های کوتاهشان را بخوانند.
وی گفت: این نرم افزار را می توان روی تلفن های همراه پیاده سازی کرد ولی نرم افزارهای پیشین به دلیل حجم بالا قابلیت پیاده سازی روی تلفن همراه را نداشتند . همچنین ویژگی خاص این نرم افزار کیفیت صدا و شباهت صدای آن به انسان است .
به گفته باقربیگی این نرم افزار در آینده نزدیک دارای امکاناتی همچون تبدیل صدا به متن نیز خواهد شد .

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.