طراحی نقشه آدم ربایی در مالزی

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

طراحی نقشه آدم ربایی در مالزی

دو مرد که با ادعای ربوده شدن یک جوان ایرانی در مالزی، از خانواده‌اش ۳۷۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده و تحت تعقیب پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران بودند، در تهران و کرمانشاه دستگیر شدند.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران علیه دو مرد به اتهام کلاهبرداری میلیونی شکایت کرد.

شاکی گفت: پسرم برای ادامه تحصیل و کار به مالزی سفر کرد. در این کشور او با دو مرد آشنا شد و قرار بود با همکاری هم و اخذ نمایندگی یک شرکت مواد غذایی، فعالیتشان را شروع کنند.

وی اضافه کرد: پس از مدتی شرکای پسرم با ما تماس گرفتند و گفتند فرزندم را افراد ناشناسی ربوده و برای آزادی او مبلغی را پرداخت کرده‌اند، اما آدم‌ربا‌ها او را آزاد نکرده و پول بیشتری خواسته‌اند. با شنیدن این حرف‌ها چند بار با تلفن همراه پسرم تماس گرفتیم، اما پاسخی نمی‌داد و به گمان این که او در دام آدم‌ربا‌ها گرفتار شده است، مبلغی پول تهیه و به حسابش واریز کردیم تا شرکای پسرم با پرداخت پول به آدم‌ربا‌ها، او را آزاد کنند.

پسر شاکی در دام آدم‌رباهای قلابی

شاکی یادآور شد: آن دو مرد در چند مرحله بابت آزادی فرزندم ۳۷۰ میلیون تومان از من پول گرفتند، ولی خبری از آنها و آزادی پسرم نشد. می‌خواستم با سفر به مالزی، خودم فرزندم را پیدا کنم که پسرم به ایران برگشت و گفت که ربوده نشده و هیچ‌گونه شراکتی با آن دو ایرانی نداشته است. آنها فریبمان داده و از ما کلاهبرداری کرده‌اند.در پی این شکایت، پرونده در اختیار ماموران اداره آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران قرار گرفت و با تحقیق از شاکی و پسرش، جستجوی پلیس برای دستگیری دو مرد شیاد آغاز شد.

جستجو‌ها در این باره ادامه داشت تا این که یکی از متهمان فراری در یکی از محله‌های جنوبی تهران شناسایی و دستگیر شد. با انتقال این متهم به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران، وی در بازجویی ادعا کرد شاکی و پسرش را نمی‌شناسد.

اعتراف به اخاذی و کلاهبرداری

در پی اظهارات متناقض متهم، وی در مواجهه حضوری با شاکی و فرزندش به کلاهبرداری اعتراف کرد و گفت با همدستی یکی از دوستانش از شاکی کلاهبرداری کرده‌اند.

در ادامه همدست او هم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که ماموران متوجه شدند این متهم در کرمانشاه زندگی می‌کند.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران اداره آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران با کسب نیابت قضایی دو روز پیش عازم کرمانشاه شده و با هماهنگی ماموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری اداره آگاهی استان کرمانشاه، متهم فراری را شناسایی و دستگیر کردند. متهم به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران منتقل شد.

اعتراف به آدم‌ربایی ساختگی

مرد شیاد در بازجویی گفت: در مالزی با یک جوان ایرانی آشنا شدیم و وقتی پی بردیم او قصد سرمایه‌گذاری دارد، به بهانه اخذ نمایندگی یک شرکت مواد غذایی و شراکت، او را فریب دادیم.

متهم اضافه کرد: پس از مدتی من و دوستم تصمیم گرفتیم در تماس با خانواده مرد جوان به دروغ بگوییم او را اعضای یک باند مافیایی ربوده‌اند و برای آزادی‌اش پول می‌خواهند.

وی یادآور شد: با این ترفند ۳۷۰ میلیون تومان طی چند مرحله از آنها اخاذی و کلاهبرداری و پول‌ها را میان یکدیگر تقسیم کردیم.

بنا بر این گزارش، متهمان با قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از متهمان برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

www.persianv.com
تاریخ ارسالAugust 7, 2012 03:20 PM  تعداد مشاهده: ۳۲

بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.