طراحی و مهندسی خودرو «دنا» پایان یافت

با اتمام فرایند طراحی و مهندسی قطعات و مجموعه های خودرو «دنا»، فرایند ساخت قالب های تولید انبوه و تجهیزات خطوط مونتاژی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری موج، جواد نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این مطلب گفت: انجام تمامی فعالیت های فوق در داخل کشور از ویژگی های منحصر به فرد پروژه دناست و این امر صرفه جویی ارزی قابل توجهی را برای این گروه صنعتی در پی داشته است.

وی افزود: «دنا» با موتور ای.اف۷ و در دو نوع بنزینی و گازسوز به بازار عرضه خواهد شد و به منظور بهره گیری از سیستم کروز کنترل در این محصول، فعالیت های کالیبراسیون موتور و طراحی و ساخت قطعات مرتبط با این مجموعه نیز در دست اقدام است.

نجم الدین اظهار داشت: در حال حاضر گیربکس «دنا» دستی است، اما ایران خودرو برای تجهیز این محصول به گیربکس اتوماتیک برنامه دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، سیستم ترمز جلو و عقب در این محصول را دیسکی عنوان کرد و گفت: با این محصول، سیستم جدید کنترل پایداری خودرو -ای.اس.پی- به مشتری معرفی خواهد شد.

وی طراحی مجموعه چراغ های جلو و عقب «دنا» را نسبت به محصولات جاری، مدرن تر توصیف و اضافه کرد: در این بخش نیز از فناوری روز دنیا استفاده شده است.

نجم الدین متذکر شد: داشبورد، رودری و سایر قطعات تزیینات داخلی «دنا» نیز با طراحی کاملا جدید و امکاناتی چون سیستم مالتی مدیا و ره یاب با کلیدهای کنترلی روی فرمان به مشتری عرضه خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو، ایربگ راننده و سرنشین را بخشی از امکانات و قابلیت های «دنا» برای دست یابی به استانداردهای ایمنی در تمامی مدل های آن ذکر کرد و گفت: با توجه به پلت فرم جدید صندلی این خودرو، امکان تجهیز آن به ایربگ های جانبی نیز فراهم شده است.

وی، با اشاره به حجم تغییرات محصول پایه، اظهار کرد: نزدیک به ۹۰ مجموعه قالب برای قطعات بدنه «دنا» ساخته شده که در این میان ۱۶ مجموعه قالب بزرگ بدنه ای توسط شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو و مابقی توسط سازندگان زنجیره تامین ساپکو در حال ساخت است.

نجم الدین در پایان از ساخت جیگ ها و تجهیزات مونتاژ بدنه توسط شرکت تام ایران خودرو و ساخت تمامی قالب های قطعات تزییناتی شامل داشبورد، سپرها، چراغ ها و مانند آن، توسط سازندگان ساپکو خبر داد و ذکر این نکته را ضروری دانست که با توجه به پیشرفت فیزیکی فرایند ساخت قالب های تولیدی و تجهیزات مونتاژی و مطابق با برنامه ریزی های انجام شده، تولید آزمایشی «دنا» در خطوط اصلی مونتاژ اواسط بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.