طراحی اولین دستورالعمل پیشگیری از ترومبوآمبولی

اردیبهشت ۱۴۰۳

نخستین دستوالعمل جامع و بروز یافته پیشگیری از حوادث ترومبو آمبولی بر اساس معتبر ترین منابع علمی طراحی و در اختیار جامعه پزشکی قرار داده شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضردر محل محمد مهدی قیامت, رییس سمپوزیوم ترومبو آمبولی و انجمن بیهوشی ایران در حاشیه این سمپوزیوم که هم اکنون در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است گفت: اولین دستور العمل جامع و به روز رسانی یافته ها و اطلاعات مربوط به پیشگیری و درمان حوادث ترومبو آمبولی بر اساس معتبر ترین و روزآمد ترین منابع علمی موجود در دنیا در قالب دومین ویرایش آن به صورت کتاب طراحی شد.
 
وی با اشاره به طراحی دستورالعمل کنونی افزود: در این جستجو از نتایج متا آنالیزها, مطالعات کار آزمایی بالینی و تصادفی و همچنین کلید واژه های ویژه هر بخش براساس تخصص های مختلف بهره گرفته شده است.
 
رییس سمپوزیوم ترومبو آمبلی همچنین گفت: علاوه بر این در این جستجو ها و بررسی ها سطح شواهد مطالعات براساس طبقه بندی آنها با درجه بالا , متوسط و پایین لحاظ شده است.
 
بنا به این گزارش: برای یکسان سازی و تایید این دستورالعمل در هر بخش تخصصی, اعضا کمیته تدوین طبق منابع تایید شده پیش نویس آن را تهیه کرده اند که در جلسات مشترک به بحث و بررسی گذاشته اندو از نظرات آقایان پروفسور کاپرینی و پروفسور برگمن پیشکسوتان مطرح دنیا , برای افزودن اطلاعات تخصصی در این زمینه بهره گرفته شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.