طراحی ایستگاه HOK

اختصاصی معماری نیوز:ایستگاه اتحادیه واشنگتن ، یک راهنمای ملی و همچنین یکی از پرازدهام‌ترین مراکز حمل و نقل چندنوعه در کشور را Daniel Burnham در سال ۱۹۰۷ طراحی کرده که در حال حاضر دستخوش تغییراتی است.

تعداد مسافرانی که روزانه از این ایستگاه با قطار، مترو و اتوبوس در تردد هستند بالغ بر ۱۰۰۰۰۰ نفر بوده که این تعداد بیشتر از ظرفیت ایستگاه می‌باشد.

انتظار می‌رود که در ۱۵ الی ۲۰ سال آینده تعداد مسافران سه برابر و تعداد قطارها دو برابر شود و تغییرات نیز در این راستا انجام خواهند شد.

HOK با همکاری Amtrak و Parsons Brinckerhoff از طرح احیاء و بازسازی ایستگاه و مطابقت آن با استانداردهای قرن ۲۱ پرده‌برداری کرد.

این طرح، ایستگاه را بخش جدایی‌ناپذیری از طرح سرمایه‌گذاری راهروی شمال شرقی Amtrak می‌داند که به راه‌ها و طبقاتی ارتقا خواهد یافت.

این تغییرات پاسخگوی رفت و آمدها و خدمات راه‌آهن شهری با اتاقی برای توسعه آینده برای عملکرد و سرعت بالای آن است.

در قلب این طرح ، یک آلونک قطار است که به مسافران پایتخت خوش‌آمد می‌گوید.

در طرح HOK از نور طبیعی برای روشن کردن ایستگاه استفاده شده است.

این طرح ادغامی از جایگاه جدید تلاقی مسافران با خرده‌فروشی‌های قابل توجه و امکانات مسافری و مجموعه‌ای از ورودی‌های جدید خیابان‌هاست.

در ضمن، سقف سبز شده با پوشش گیاهی، از مسافران در برابر ریزش باران محافظت کرده و دمای فضای داخل ایستگاه را نیز متعادل نگه می‌دارد.

Bill Hellmuth، مدیر طراح این سازه اظهار داشت: «ما قصد داشتیم آلونک قطاری بسازیم که رفت و آمدها را کنترل کرده و همچنین سقف سبز آن از خیابان قابل مشاهده باشد.

پشت‌بام‌های سبز مواج ورودی سالن افراد را به مسیرهای واقعدر زیر این سقف‌ها خوانده و این حس که ورودی شمالی از در پشتی است را از بین می‌برد. کل طرح تأکیدی بر پایداری ماندگار حمل و نقل عمومی است.»

هزینه بازسازی و توسعه ایستگاه مبلغی بین ۶٫۵ تا ۷٫۵ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۲ برآورد شده است و انتظار می‌رود ساخت آن ۱۵ تا ۲۰ سال به طول انجامد. با توسعه تجاری و ساخت ایستگاهی که با محیط پیرامون همگام و یکپارچه بوده و به سیستم حمل و نقل منطقه‌ای چندنوعه متصل است، انتظار می‌رود که این ایستگاه به پروژه‌ای حتی عظیم‌تراز آنچه تصور می‌نماییم تبدیل شود.»





آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.