طراحی دفتر اداری Philip Morris (اتاق کار)

ممتاز نیوز: پروژه دفتر اداری Philip Morris SA Güneşli D.C  در سال ۲۰۰۸ برنده جایزه مسابقه طراحی محدود شد. نیرویی که باعث پیش بردن این طراحی معاصر شد باعث ساخت فضای کاری بازی شد که ارتباط بین کارمندان، عملکرد کار شرکت و پویایی را بالا می‌برد. اساس کار شامل دو بلوک ساختمانی، ساختمان اداری و ساختمان فرعی با ورودی‌های ادغام شده درهم بود.خود ساختمان اداری سه دهانه است که A، B و C نام دارند. برای ورود به ساختمان اداری می‌بایست از ورودی اصلی/سالن پذیرش ۳۱۵ مترمربعی بگذرید.

ساختمان فرعی شامل دو طبقه ۷۱۰ مترمربعی است که تالار کنفرانس در طبقه همکف و رستوران در طبقه بالاست.

ورودی اصلی شامل راه‌پله اصلی چرخشی برای گردش است در حالی که پله‌ها و آسانسور چرخش بین قسمت‌های A-B و B-C است. قسمت‌های A و B شامل دفاتر خصوصی، فضاهای کاری فردی و جمعی است و قسمت C برای اتاق جلسات با ظرفیت‌های متفاوت در نظر گرفته شده است.

جنس به کار رفته در بخش‌های مختلف این ساختمان بسته به موردش متفاوت است. در زمین PVC فضاهای چرخشی از چهار رنگ استفاده شده و فرش کاشی در فضاهای کاری و کاشی سرامیک در پشت فضاهای خانه استفاده شده است. طرح کف اتاق بزرگ جلسات با پانل‌های بزرگ چوبی پوشیده شده که از لحاظ مهندسی نیز تأیید شده است.

آکوستیک فضای کاری با استفاده از دیوار آکوستیک و پانل‌های سقف با تراشکاری بین فضاهای کاری صورت پذیرفته است. تالار کنفرانس و رستوران در دو طبقه مجزا در ساختمان فرعی قرار دارند. طبقه‌ای که تالار کنفرانس در آن قرار دارد، دارای اتاقی چندمنظوره با ظرفیت ۱۸۰ نفر، اتاق‌های متفاوت آموزشی و اتاق فردی است.

فضای چرخشی و سالن اجتماعات در طبقه رستوران توانایی میزبانی ضیافت‌های بزرگ را داراست.

نورپردازی این ساختمان‌ها نیز با مهارتی خاص و برای هر قسمت به صورت جداگانه انجام گرفته است. برای متعادل کردن نور در طول روز تمام روشنایی‌ها مجهز به کنترل اتوماتیک نور هستند. برای قسمت‌های ورودی و آسانسور برای معلولین نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است.






آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.