طراحی روپوش‌ تازه برای دانش‌آموزان

۲۶خردادماه،

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش از طراحی و ساماندهی فرم تازه پوششی برای دانش‌آموزان دختر و پسر از مهر ماه آینده خبر داد و گفت: این طرح آماده شده و چنانچه به تصویب شورای معاونین برسد، برای اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

حسین هژبری در گفت‌وگو با ایسنا، دربارهٔ ساماندهی فرم لباس دانش‌آموزان، اظهار کرد: هم‌اکنون طرحی در شورای “عفاف و حجاب” مدارس در دست بررسی است که بر اساس آن ساماندهی لباس فرم دختران و پسران در همه مقاطع مورد مطالعه قرار گرفته که این طرح به زودی به شورای معاونین ارائه و در صورت تصویب، برای اجرا به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح‌های پیشنهادی، فرم و رنگ لباس‌های دانش‌آموزان با نظر اولیا و دانش‌آموزان و مربیان به اجرا درمی‌آید، تصریح کرد: قیمت‌هایی که برای فرم لباس مدارس در نظر گرفته می‌شود، نرخ‌های مناسبی است و اگر مدارس در بحث فرم لباس ورود پیدا نکند، قطعا هزینه‌های آن برای خانواده‌ها سنگین خواهد بود.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح پوشش یکسان در چند استان به صورت آزمایشی اجرا شده، اظهار کرد: در استان‌هایی همانند زنجان و مرکزی، در تمام مقاطع تحصیلی فرم یکسان با موفقیت اجرا شده است.

وی ادامه داد: در بخش پسران نیز بسیاری از مدارس از سنوات قبل اقدام به یکسان کردن پوشش دانش‌آموزان کرده‌اند که بر همین اساس مدارس غیرانتفاعی دارای لباس‌های فرم ویژه می باشند.

هژبری افزود: شورایی به نام “عفاف و حجاب” در آموزش و پرورش وجود دارد که یکی از فعالیت‌های مهم این شورا، ساماندهی لباس فرم دانش‌آموزان است.

وی گفت: لباس فرم مدارس دخترانه از سنوات قبل در آموزش و پرورش وجود داشته و در مدارس دولتی و غیر دولتی سراسر کشور اجرا می‌شود.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.