طراحی سامانه هوشمند برای کاپوت خودرو

واحد مرکزی خبر، مسعود تمدن ، جوان ۲۲ ساله اهل فیروزآباد فارس این سامانه را طراحی کرده است .
رئیس بنیاد نخبگان فارس گفت : این سامانه شامل سنسور نوری ، سنسور گرمایی ، تربومتر ، رله ، میکروسوئیچ ، بوش ، سامانه هشدار دهنده گویا ، led ، دریچه ، موتور دریچه ، دوبل ، سرو موتور ، تایمر دیجیتال ، میکرو سوئیچ ، موتور سامانه هوشمند ، میکروکنترلر و سامانه کاهش سرعت است .

این سامانه با نصب بر روی خودرو ، از باز شدن ناگهانی در کاپوت حین حرکت و تصادفات ناشی از آن خودداری می کند و در صورتی که در کاپوت باز باشد ، از طریق سامانه هشدار دهنده گویا به راننده هشدار داده می شود و در صورتی که راننده به هشدار توجهی نکند ، با استفاده از میکروکنترلر و سامانه کاهش سرعت ، خودرو را به تدریج متوقف می کند .

خلفی افزود : این سامانه همچنین در فصول گرم مثل تابستان ، هنگامی که موتور داغ می شود از طریق سامانه گرمایی و حرارتی ، افزایش دمای آب خودرو را اعلام می کند و با استفاده از میکروکنترلر و تربومتر ، سبب بازشدن دریچه تعبیه شده بر روی کاپوت می شود و هوای مستقیم را از طریق فن به موتور می رساند .

این عمل علاوه بر کاهش دمای موتور از مصرف زیاد بنزین نیز جلوگیری می کند .

مسعود تمدن مبتکر این سامانه گفت : این سامانه با هزینه ای کمتر از ۱۰۰ هزار تومان بر روی خودروهای سبک و سنگین ایرانی قابل نصب است.

این اختراع به شماره ۷۰۱۱۴ در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.

این اختراع از سوی شرکت


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.