طراحی سیستم نوین افزایش دید در شب/ اشتراک تصاویر برای سربازان

این مطلب در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبر گزاری مهر، این فناوری که “پیکسنت” نام دارد، می تواند حسگرهای مرئی، نزدیک به فروسرخ و فروسرخ را به یک تک وسیله چسبان و قابل اتصال تبدیل کند که سربازان می توانند آن را به کلاه خود متصل نمایند.

سازمان پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) همچنین پیش بینی می نمایند با این سیستم سربازان بتوانند تصاویری را که می بینند با دیگر اعضای جوخه و دسته خود از طریق شبکه های بی سیم به اشتراک بگذارند.

فناوری های سنجنده کنونی یک سکوی پرش خوب می باشند اما پیکسنت نیازمند ابتکارات و نوآوری هایی برای ترکیب امواج انعکاسی و گرمایی است تا بالاترین سطح دید را در طول روز یا شب ارائه نموده و این فناوری را به حداکثر توان جابجایی و قابلیت حمل و نقل برساند.

دید پیکسنت به سیستمی نیاز دارد که اندازه، وزن و توان و بها را به حداقل میزان کاهش داده تا استفاده از آن را برای سربازان آسان کند.

یک تلفن هوشمند برپایه اندروئید می تواند به عنوان “مغز” این ابزار دید عمل کند به طوریکه همهی تصاویر حسگرها را ترکیب نموده و سپس آن را به دیگر سربازان یا شبکه ارتش ارسال کند.

سازندگان این دستگاه همچنین تدوین کاربردهایی را برای این تلفن درصورت لزوم در نظر دارند. اما حتی دستگاهی که بهترین تصویر شب و حسگرهای گرمایی را ترکیب کند اگر بسیار برای ارتش گرانقیمت همه شود نمی تواند بسیار کمک نماینده باشد.

قیمت هر یک از این سیستم های دید تازه  ۳۰۰،۳ دلار برای هر واحد تعیین شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.