طراحی لباس‌ها را از دوره‌های تاریخی ایران الهام گرفته‌ام

۱۵اردیبهشت،

گفت‌و‌گو با یک طراح لباس های باستانی

طراح لباس های سنتی و عضو انجمن طراحان ایران گفت: سعی می کنم کارهای مدرن ارائه بدهم اما سنتی بودن و اصالت طرح هایم حائز اهمیت است.

طیبه فلاحی طراح لباس های سنتی و هنری در گفت و گو با خبرنگارسرویس مدو لباس هنرآنلاین گفت: علاقه بسیار بسیار من به فرهنگ و شیوه زندگی سنتی مردم سبب پیشرفت و سلیقه من در حرفه طراحی شد و همین امر سبب شده است که ۱۴ سال با علاقه به فعالیت خود در این زمینه بپردازم ،گفتنی است که بیشترین طراحی لباس های سنتی خود را از دوره های تاریخی ایران الهام گرفته ام .

عضو انجمن طراحان ایران ادامه داد: سبک طراحی کارهای من بیشتر حالت ترکیبی دارد به این سبب این سبک را انتخاب کردم که هم سنت را به گونه ای حفظ کرده باشیم هم راحت تر لباس های طراحی شده را در جامعه مورد استفاده قرار بدهیم با این نوع طراحی هم حالت اصیل ایرانی حفظ خواهد شد و هم با پارچه هایی که دسترسی آسان تری دارند کاری متفاوت ارائه خواهیم داد.

وی همچنین عنوان کرد: استفاده از مانتوهایی براساس طرحهایی از دوره های قبل و لباس های فاخر ایرانی عرضه می گردد از هر لحاظ خوب است زیرا هم پوشش ایرانی در آن‌ها رعایت شده و هم پوشش اسلامی و جالب توجه این است که در طراحی این لباس‌ها به مطابقت رنگشان با فصل سال توجه ویژه می‌شود.

این طراح در پایان مطرح کرد: کارها را سعی می کنیم مدرن ارائه بدهیم تا استقبال بیشتری صورت بگیرد اما سنتی بودنشان هم برایمان مهم است و در حفظ کارها می کوشیم.

انتهای پیام/۶۲

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.