طراحی مناسب در مذاکرات عامل موفقیت بود/توافق‌نامه ژنو مسیر را برای رسیدن به اقدامات بزرگ در حوزه‌ اقتصادی فراهم کرد

فروردین ۱۴۰۳

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مذاکرات ژنو به با طراحی مناسب جمهوری اسلامی ایران به موفقیت دست یافت، گفت: قطعا مذاکرات از اقدامات تازهی است که در حوزه اقتصادی اثرات مثبتی خواهد داشت البته باید منتظر اقدامات عملی طرف مقابل باشیم.

“محمدرضا پورابراهیمی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مذاکرات ژنو به با طراحی مناسب جمهوری اسلامی ایران به موفقیت دست یافت، اظهار داشت: توافق هسته‌ای نتیجه نگاه تازه جمهوری اسلامی ایران و اختیاراتی است که از سوی مقام معظم رهبری به گروه مذاکره‌کننده داده شد.
 
وی تصریح کرد: این واقعیت برای آمریکا و کشورهای اروپایی مشخص شد که با وجود اعمال تحریم‌های بسیار بر مردم ایران، مسیر سیاست‌های کشورمان تغییر نکرده و بیش از این فشار وارد کردن بی‌فایده بوده و نتیجه عکس دارد.
 
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: مقامات ارشد آمریکا و اتحادیه اروپا با توجه به رویکرد بی‌نتیجه تحریم‌، تسلیم راهکار تازهی با عنوان مذاکرات شدند.
 
پورابراهیمی با بیان اینکه توافق هسته‌ای اخیر ابتدای راه است، تاکید کرد: پافشاری بر حقوق مسلم مردم جزو اصلی‌ترین مواضعی بود که در این مذاکرات مطرح و تصویب شد.
 
وی اضافه کرد: در صورت تعامل براساس توافق هسته‌ای از سوی دو طرف شرایط خاصی فراهم می‌شود که می‌توان با وضعیت مناسب‌تر بحث‌های اجرایی را در داخل کشور دنبال کنیم.
 
استاد دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: با پایبندی به توافق هسته‌ای اعتماد را برای دنیا از نگاه خودشان فراهم می‌کنیم و نشان می دهیم که ایران با رویکرد صلح‌آمیز به دنبال اهداف خود در حرکت است.
 
پورابراهیمی با تاکید براینکه نتیجه حاصل شده از توافق‌نامه هسته‌ای قابل قبول است، اظهار داشت: شیطنت‌های بعضی کشورهای عربی و همچنین رژیم صهیونیستی به سبب به خطرافتادن منافع‌شان ادامه داشته و از این پس باید در انتظار اقدامات تازه آن‌ها باشیم.
 
وی با تاکید براینکه در پی توافق‌نامه اخیر مسیر حرکت برای رسیدن به اقدامات بزرگ در حوزه‌های اقتصادی فراهم خواهد شد، تصریح کرد: مدیریت ادامه برنامه‌ها در راستای توافق‌نامه هسته‌ای برای رسیدن به نتایج منطقی در حوزه اقتصادی و اجرایی ضروری است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا مذاکرات در حوزه اقتصادی اثرات مثبتی خواهد داشت و البته باید منتظر اقدامات عملی طرف مقابل باشیم.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.