طراحی موتور موشک‌های حامل ماهواره تصویب شد

۲۳ام بهمن ،

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد مهدی نژاد نوری در نشست خبری با اشاره به موضوعات دوازدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اضافه شدن دو طرح کلان ملی از موضوعات این جلسه بود که با تصویب آن، دو طرح کلان ملی به ۳۸ طرح کلان ملی قبلی اضافه شد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به جزئیات این دو طرح کلان، اظهار داشت: در این جلسه دو طرح ملی موتور موشک‌های حامل ماهواره و نظام حکومتی الگو تصویب شد.
 

وی یادآور شد: در جلسه امروز شورای عتف طرح موتور موشک‌های حامل ماهواره به طور کامل تصویب شد که با دستیابی به این فناوری ایران می‌تواند ماهواره را به مدار زمین آهنگ طی سال‌های آینده ارسال کند.
 

مهدی نژاد، با اشاره به دانشگاه‌های مجری و همکار در این طرح کلان، خاطر نشان کرد: در طرح ملی موتور موشک‌های حامل ماهواره دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تبریز و فردوسی مشهد همکاری می‌کند.
 

به گفته مدت زمان اجرای این طرح ۵ سال در نظر گرفته شده است.
 

معاون پژوهشی وزیر علوم، طرح ملی نظام حکومتی الگو را از دیگر طرح‌های مصوب شورای عتف نام برد و ادامه داد: این پروژه در هفته پژوهش سال ۸۹ به عنوان طرح برتر رونمایی شد و قرار است در این طرح، نظام حکومتی بر اساس نظریه‌های انقلاب اسلامی، قانون اساسی و بیانات رهبری تدوین شود.
 

مهدی نژاد اضافه کرد: در این طرح دانشگاه‌های علامه طباطبایی، شهید بهشتی، امام صادق، تهران، جامع المصطفی و تربیت مدرس مشارکت خواهند داشت.
 

وی با اشاره به افزایش تعداد طرح‌های کلان ملی اضافه کرد: بر اساس سند چشم‌انداز توسعه و نقشه جامع علمی کشور باید طرح‌های کلان ملی به ۱۰۰ طرح افزایش یابد تا بر این اساس بیشتر دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور در اجرای آنها دخیل باشند.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.