طراحی نظام جدید مهارت با تجربه ۸۰کشور/ تدوین آموزش‌های شبیه‌سازی شده

کوروش پرند در گفتگو با مهر از جدیدترین برنامه ها و پیش بینی های صورت گرفته برای ارائه آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای در کشور خبر داد و گفت: یکی از استراتژی های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور استفاده از الگوهای جدید آموزشی از جمله نظام نوین استاد – شاگردی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بحث ارائه آموزش های مجازی و شبیه سازی شده برای نخستین بار مطرح شده و اجرای دوره های مهارتی مسئله محور نیز وجود دارد.

وی از طراحی ۲۰ محتوای آموزش مجازی و ۳ تا ۴ محتوای شبیه سازی حرفه ای بسیار قوی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد و افزود: اجرای برنامه های نرم افزاری با اثرگذاری فرهنگی در کشورهای منطقه از جمله آموزش مربیان و مهارت آموزان آن کشورها، تهیه بسته های آموزشی مانند فیلم، سی دی، کتاب و بروشور نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره بر طراحی نظام جدید مهارت و فناوری در کشور بر اساس بررسی نظام آموزش فنی و حرفه ای ۸۰ کشور دنیا، بیان داشت: متدولوژی و توانایی طراحی ساختار آموزش فنی و حرفه ای کشورهای منطقه و حتی سایر کشورها در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وجود دارد.

پرند در ادامه از فعالیت حدود ۱۵آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای ایران در کشورهای مختلف سخن گفت و با تاکید بر توسعه این آموزشگاه‌ها اظهارداشت: توسعه ارتباطات بین الملل، شرکت فعال در اجلاس‌ها و نشست‌های بین المللی و عضویت در مجامع بین المللی مشروط بر استراتژی و برنامه مشخص نیز ضروری است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ارتقای ۱۰ رتبه ای تیم ملی مهارت کشور در چهل و یکمین مسابقات جهانی مهارت (۲۰۱۱ لندن) بر استفاده حداکثری از فرصت ها برای حضور در مسابقات جهانی مهارت آلمان- ۲۰۲۲ تاکید کرد.

وی همچنین از انجام مقدمات لازم برای بین المللی کردن مدارک سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و اجرای دوره های تکمیلی بین سطوح تحصیلی برای فراهم کردن زمینه حضور افراد در کشورهای مختلف خبر داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.