طراحی و تدوین نقشه کیفی مجلات علوم پزشکی کشور

۲۵اردیبهشت،

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طراحی و تدوین نقشه کیفی مجلات علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر مصطفی قانعی در حاشیه برگزاری همایش معاونین تحقیقات دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: با طراحی این نقشه سهم دانشگاه های علوم پزشکی در تهیه مجلات مشخص می گردد و با این اتفاق می توانیم به مرجعیت علمی برسیم.

وی افزود: ما باید از نظر کیفی نیز وارد بحث مجلات علوم پزشکی شویم تا فعالیت دانشگاه ها با یکدیگر هم پوشانی و تداخل نداشته باشند.

دکتر قانعی خاطرنشان کرد: مجلات فارسی در صورت عمومی بودن تبدیل به انگلیسی نمی شود اما اگر تخصصی باشد قابلیت آن را دارد که به زبان انگلیسی تبدیل شود همچنین ما احتیاج به مجلات تخصصی فارسی داریم چراکه این گونه مجلات وارد اسکوپوس می گردد.

معاون تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در خصوص مجلات علمی نباید مشکلی با وزارت ارشاد داشته باشیم و باید با هماهنگی هایی که دانشگاه ها با وزارت ارشاد دارند مجلات علمی به زودی به چاپ برسد.

وی در پایان در خصوص فعالیت مراکز تحقیقاتی گفت: به سبب این که بین مراکز تحقیقاتی مدل رقابتی وجود دارد آن دسته از مراکزی که فعال نیستند از طرف شورای گسترش لغو مجوز می شوند.

گفتنی است: همایش ۲ روزه معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که از امروز در دانشگاه علوم پرشکی تهران آغاز به کار کرده است فردا با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.