طراحی و ساخت پارک عمومی Bat Yam

اختصاصی معماری نیوز: یک زمین در کنار آزادراه شهر Bat-Yam سرزمین اشغالی ، با یک طراحی زیبا و جالب تبدیل به یک مکان عمومی شد.

این زمین که به یک پارچه سوراخ سوراخ شباهت دارد، پارک عمومی جدید حالت ناهنجار حدی را کمی تخفیف داد که انجام فعالیت‌های خاص در مکانی عمومی را ممکن می‌سازد.

معمولاً شرایط حدی در شهرهای مدنی منجر به ایجاد فضاهای عمومی می‌شود که اصولاً توجهی به آنها نمی‌شود در حالی که انواع مختلف فعالیت‌های عرفی را برای طیف گسترده‌ای از مردم جذب می‌کند.

پروژه ” REAL estate” شامل نمادشناسی جدید برای مکان‌های عمومی است که مرزهای بین محدوده خصوصی و عمومی در چشم‌انداز شهری را بررسی می‌کند.

این زمین در شهر مدیترانه‌ای Bat-Yam، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای سرزمین اشغالی قرار دارد.

اکثر ساکنان این شهر در خانه‌های مدرنی زندگی می‌کنند که در دهه پنجاه برای مهاجران ساخته شد.

این پروژه در انتهای یک خیابان مسکونی عریض متجدد قرار دارد که به دیوار بتنی منتهی می‌شود که به صورت یک مانع آکوستیک برای بزرگراه عمل می‌کند.

از آنجا که این مکان بلااستفاده محلی برای زباله‌های ساکنان محل، آتش‌بازی برای تعطیلات و استفاده از مواد مخدر، زندگی سگ‌ها و دیگر کارهای ممنوع شده بود،‌ این پروژه را در آنجا اجرا کردند تا مانع از این فعالیت‌ها شوند.

نمای اصلی پروژه شامل دیواری به سمت خیابان مسکونی است که آن سویش پیداست و در ورودیش چوبی است و زمین بازی بین این دیوار چوبی و دیوار بتنی قرار دارد.

 ارتفاع هر دو دیوار یکی است اما یکی بازدارنده و دیگری جذب کننده است. نوشته صورتی رنگ  نئونی “the REAL estate” بیانگر این است که این مکان برای عموم قابل استفاده است.

سطح این زمین از یک پارچه یک سَره به شکل پتوی بتنی است که تا دور دیوار بتنی آکوستیک کشیده شده است.

سطح پیوسته از چشم‌انداز افقی ساخته بشر آغاز شده و به تدریج به سمت دیوار شیب‌دار عمودی می‌رود.

در این سطح هفت تو رفتگی چوبی قرار دارد حالت فضای خصوصی را در این چشم‌انداز شهری به خود گرفته‌اند. هرکدام از این تورفتگی‌ها شکل بدن را به صورت فردی، دو نفره و گروهی به خودمی‌گیرند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.