طراحی چادر در مدل‌های مختلف گامی مهم در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا مستقر در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن، ‘لاله افتخاری’ در مراسم رونمایی از نخستین طرح چادر و مانتو با عنوان ‘سریر’ که در نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد، گفت: امروزه امر مهم طراحی چادر و ترویج استفاده از این پوشش اسلامی نقش بسیار موثری در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارد.

وی ادامه داد: آن چه که هموطنان ما در ملاقات‌ها اعلام می‌کنند و به ویژه در همایش زن و بیداری اسلامی، از سوی زنان کشورهای مسلمان مطرح ‌شد بحث چادر بود و زنان کشورهای اسلامی در این همایش از ما درخواست چادر داشتند؛ به این دلیل که چادر نماد عفاف و حجاب و نماد تفکر اسلامی است.

افتخاری با اشاره به تنوع چادر در شکل‌های مختلف که امروز در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: با توجه به اهمیت چادر به عنوان نماد عفاف و حجاب در جامعه لازم است که چادر را در سطح جامعه بیش از پیش گسترش دهیم و برای آن هویت و جایگاه بالایی قائل شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ما این تفکر را که چادر نماد زن مسلمان و نماد تفکر اسلامی و عفاف و حجاب است با هیچ تفکر دیگری عوض نمی‌کنیم.

وی با تأکید بر این که چادر باید در مدل‌های متنوع طراحی و عرضه شود تا نظر نوجوانان و جوانان را نیز جلب کند، گفت: مسوولان حوزه عفاف و حجاب علاوه بر تلاش به منظور طراحی چادر‌هایی با مدل‌های متنوع، باید در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند و با تهیه بروشورهای مختلف برای نوجوانان و جوانان به ترویج چادر و عفاف و حجاب در میان نسل نوجوان و جوان بپردازند.

مراسم رونمایی از نخستین طرح چادر و مانتو با عنوان سریر امروز با حضور حجت‌الاسلام حمید محمدی رییس بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی، ‌پروین سلیحی رییس دفتر امور زنان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شاه‌آبادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام تقوی رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و محمدزاده مدیر رادیو قرآن در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه بین‌المللی قرآن شامگاه شنبه هفتم تیرماه برگزار شد.

تهرام/۹۹۷۷/۱۰۵۸/۱۲۷۵**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۰۷۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.