طراح خانه خود باشید +دانلود

یکی از ویژگی‌های اصلی این برنامه این است که شما می‌توانید به صورت همزمان طراحی خود را به صورت دو بعدی و سه‌بعدی داشته باشید و در واقع لازم نیست تا برای این کار دو پروژه به صورت کاملا جدا تعریف کنید.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، یکی از رشته‌هایی که امروزه مورد توجه دانشجویان و دیگر افراد جامعه قرار گرفته است، طراحی ساختمان است. با توجه به این نکته که در حال حاضر فناوری‌های نوین به ما کمک کرده‌اند تا امکانات زیادی برای طراحی یک ساختمان در اختیار داشته باشیم علاقه‌مندی به این دسته از کارها بسیار بیشتر از گذشته شده است.

این بار قصد داریم تا نرم‌افزاری را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن به طراحی دو بعدی یا سه‌بعدی انواع ساختمان‌ها بپردازید. این نـرم‌افزار Graphisoft ArchiCAD نام دارد و مورد تایید بسیاری از کارشناسان و اساتیدی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

در مورد این برنامه باید گفت که تاریخچه آن به سال ۱۹۸۲ میلادی برمی‌گردد و جالب است بدانید که اولین نسخه آن به رایانه‌های مکینتاش اپل اختصاص داشته است. این نرم‌افزار در حقیقت اولین برنامه طراحی شده برای رایانه‌های شخصی می‌باشد که امکان طراحی‌های دو بعدی و سه‌بعدی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

شاید شما هم فکر کنید که امروزه بسیاری از مهندسان ساختمان برای انجام طراحـی‌هـای خـود از نرم‌افـزارهایی مانند اتـوکد و ۳D Max مکس استفاده می‌کنند ولی باید بدانید که هیچ کدام از این برنامه‌ها به صورت اختصاصی برای طراحی یک ساختمان در نظر گرفته نشده‌اند و به همین علت مراحل انجام کار از طریق آن‌ها بسیار سخت و طولانی خواهد بود.

به عنوان نمونه می‌توان به این مورد اشاره کرد که در این برنامه بعد از این که یک پروژه دو بعدی ایجاد می‌کنید به صورت خودکار حجم سه‌بعدی آن نیز ساخته می‌شود در صورتی که در نرم‌افزارهای دیگر مانند اتوکد این امکان وجود ندارد.

در این نرم‌افزار گزینه‌هایی مانند دیوار، سقف، در و پنجره به صورت آماده در محیط برنامه وجود دارد و شما تنها با یک کلیک می‌توانید شیء مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از این که اندازه‌های دلخواه‌تان را وارد پروژه می‌کنید، از آن شیء در اندازه مناسب استفاده کنید. در این برنامه شما می‌توانید یک ساختمان کامل را طراحی کرده و نتیجه کارتان را به صورت‌های مختلفی مانند برش از یک قسمت، دید سه‌بعدی در طول شبانه‌روز مشاهده کنید. از توانایی‌های دیگر این برنامه می‌توان به داشتن فهرست کامل و همراه با جزئیات مشخصات اجزای یک ساختمان اشاره کرد.

همچنین شما با استفاده از این برنامه می‌توانید موقعیت ساختمان مورد نظر خود را از جنبه‌های گوناگونی مانند زوایای تابش نور خورشید بررسی کنید. علاوه بر این می‌توانید ساختمان خود را در طول ساعات مشخصی از شبانه‌روز برای طراحی بخش نورپردازی تحلیل کنید. این نرم‌افزار هیچ گونه محدودیتی را از نظر اندازه، تعداد طبقات و دیگر مشخصات یک ساختمان در مقابل شما قرار نمی‌دهد.

همچنین یکی از ویژگی‌های اصلی این برنامه این است که شما می‌توانید به صورت همزمان طراحی خود را به صورت دو بعدی و سه‌بعدی داشته باشید و در واقع لازم نیست تا برای این کار دو پروژه به صورت کاملا جدا تعریف کنید.

همچنین این امکان در اختیار شما گذاشته می‌شود که دکوراسیون داخلی خود را با استفاده از اشیاء آماده‌ای که در محیط برنامه وجود دارد طراحی کنید. این برنامه را می‌توانید از نشانی

http://www.graphisoft.com/support/archicad/downloads دانلود کرده و با به کارگیری آن چند نرم‌افزار قدرتمند را در قالب یک برنامه داشته باشید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.