طرح‌های تازه سوئیس برای فرار از جاسوسان آمریکا

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

سوئیس قصد دارد با راه اندازی بعضی خدمات تازه و از جمله سرویس کلود از شهروندان خود در برابر جاسوسی‌های فزاینده کاخ سفید محافظت کند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از رویترز، Swiss Cloud که توسط شرکت مخابراتی Swisscom ایجاد خواهد شد، اتکای شرکت‌ها و موسسات دولتی و خصوصی سوییس به خدمات کلود آمریکایی را کاهش داده و حتی به دیگر کشورهای اروپایی نیز امکان می‌دهد تا اطلاعات خصوصی خود را از دسترس آژانس امنیت ملی آمریکا دور نگهدارند.
 
امروزه خدمات کلود کامپیوتینگ برای کاهش هزینه‌های شرکت های خصوصی و دولتی و تسهیل دسترسی به خدمات و نرم افزارهای گوناگون به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، اما با توجه به اینکه استفاده از این خدمات مستلزم ذخیره سازی اطلاعات خصوصی و تجاری بر روی سرورهای کلود دیگر شرکتهاست، خطر نقض حریم شخصی نیز به طور جدی وجود دارد.
 
اقدامات آژانس امنیت ملی آمریکا در جاسوسی بی ضابطه از صدها میلیون نفر در آمریکا و اروپا و دیگر نقاط جهان کشورهای مختلف را به این نتیجه رسانده که باید به طور جدی به خدمات محلی برای رفع نیازهای سایبری خود اتکا کنند و لذا کسب و کار غول های فناوری مانند گوگل، فیس بوک و اپل در معرض خطر قرار گرفته است.
 
در همین راستا آندریاس کوئنینگ رییس واحد خدمات آی تی Swisscom اعلام کرده که این شرکت خدمات کلود ایمنی را برای رفع نیازهای کلود کاربران راه اندازی کرده که با هزینه‌ای کمتر و امکانات بیشتر در دسترس خواهد بود.همه داده‌های این سرویس در سوییس نگهداری خواهد شد.
 
مقامات آلمانی هم چندی قبل از راه‌اندازی اینترنت ملی برای هدایت ترافیک محلی در داخل مرزهای خود خبر دادند. شرکت مخابراتی دویچه تله کام اجرایی کردن این طرح پرهزینه را بر عهده خواهد داشت.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.