طرح‌های جدیدی روی میز مذاکرات قرار می‌گیرد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۰۰۳۸

طرح‌های جدیدی روی میز مذاکرات قرار می‌گیرد

رویترز:

طرح‌های جدیدی روی میز مذاکرات قرار می‌گیرد

شکاف‌ها همچنان پابرجاست

خبرگزاری ممتاز: به گفته برخی منابع آگاه، مسائل و طرح‌های جدیدی در نشست محمد جواد ظریف و جان کری در وین مطرح شده است.

شنبه ۱ آذر – ۱۴:۱۳

به گزارش گروه ترجمه ایمنا و به نقل از رویترز، به گفته منابع آگاه در مذاکرات، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و همتای امریکای وی برای پایان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ مسائل جدیدی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.
این منبع آگاه که نامش فاش نشده به رویترز گفت: دیپلمات‌های ارشد ایرانی و امریکایی طرح‌های جدید را آماده ارائه به پایتخت کشورهای خود کرده‌اند.
یکی از مقامات ارشد ایالات متحده در همین خصوص ضمن خودداری از ذکر جزییات مذاکرات اظهار داشت: بحث‌ها همچنان ادامه دارد.
به گفته یکی از منابع آگاه، برای پیش بینی در خصوص کم شدن فاصله‌های میان ایران و شش قدرت جهانی در آخرین دور از مذاکرات هنوز بسیار زود است.
ایالات متحده امریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین در حالی از روز سه شنبه دور پایانی مذاکرات هسته‌ای با ایران را در وین آغاز کردند تا بتوانند در صورت دستیابی به توافقی جامع ایران را از ساخت سلاح هسته‌ای باز دارند و از سویی دیگر تحریم‌های اعمال شده بر این کشور را لغو نمایند. با این وجود ایران همواره ادعای غرب مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد کرده است.
مقامات نزدیک به مذاکرات وین اظهار می‌دارند که دو طرف هنوز بر سر موضوعات کلیدی به توافق نرسیده‌اند و دستیابی به توافق جامع تا ۲۴ نوامبر دور از دسترس به نظر می‌رسد و احتمال تمدید مهلت مذاکرات وجود دارد.
گفته می‌شود یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان نیز در وین حضور دارد اما بنا به اظهارات مقامات غربی، وی نقش فعالی در رابطه با مسائل مورد بحث کری و ظریف ایفا نمی‌کند. عمان در زمان مذاکرات محرمانه تهران و واشنگتن در سال گذشته، میانجی مهمی تلقی می‌شد.
وزیر امور خارجه بریتانیا روز جمعه اعلام کرد: مسائل پیچیده‌ای مورد بحث و بررسی است و همچنان فاصله‌های بسیاری میان دو طرف وجود دارد. همگی برای مباحث فنی با کارشناسان خود مشورت می‌کنند و سپس مذاکرات را دوباره از سر می‌گیرند.
سرگی لاوروو و همتای امریکایی وی، جان کری بر سر این موضوع که دستیابی به توافق جامع تا پایان مهلت تعیین شده از سوی دو طرف به تلاش‌های بیشتری نیازمند است اتفاق نظر دارند.
لاوروو در همین خصوص به خبرنگاران گفت: در صورت مشاهده فرآیند پیشرفت در مذاکرات احتمال حضور وزیران امور خارجه همه طرف‌ها در این مذاکرات وجود دارد.
یکی از دیپلمات‌های غربی که از اظهار نظر در خصوص مذاکرات کری و ظریف امتناع کرد اظهار داشت: فاصله میان دو طرف همچنان زیاد است.
۱۴/

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.