طرح‌های شاخص فیلم‌نامه توسط کانون خریداری می‌شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

لیلا میرهادی مدیر امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت که طرح‌های نو و شاخص در قالب فیلم‌نامه‌‌ی سینمایی و انیمیشن توسط امور سینمایی کانون خریداری می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ نشست تخصصی مدیر امور سینمایی کانون با فیلم‌سازان استان کرمان در محل مجتمع کانون کرمان برگزار شد.
در این نشست لیلا میر‌هادی با اشاره به این‌که هنر در ذات بشر به ودیعه گذاشته شده است گفت: با نگاه موشکافانه به زندگی و دنیای کودکان می‌توان آثار فاخری را در حوزه کودک تولید کرد.
بر اساس این گزارش؛ مدیر امور سینمایی کانون رعایت استانداردهای سینمایی، موضوع بدیع و نو، ساختار دراماتیک و در نظر گرفتن مخاطب را از جمله اولویت‌های امور سینمایی کانون برای پذیرش طرح‌های ارایه‌شده به این مدیریت برشمرد و بیان کرد: اگر هنرمندان استانی طرحی را ارایه کنند که با اهداف و اولویت‌های امور سینمایی همسو باشد این آمادگی را داریم که طرح‌های نو و شاخص را خریداری کنیم.
میرهادی مدیریت و برنامه‌ریزی را یک اصل مهم در کار دانست و گفت: تشکیل کارگاه فیلم‌نامه در استان‌ها می‌تواند بسیار مفید و اثرگذار باشد و اگر طرحی پذیرفته شود کارشناسان مجرب امور سینمایی کانون نیز با نظارت و مشاوره تا به سر انجام رسیدن کار هنرمندان را حمایت خواهند کرد.
این مقام مسوول تصریح کرد: آثار پذیرفته شده می‌تواند به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌ها کلید بخورد و امور سینمایی کانون نیز مراحل صداگذاری تدوین و هزینه‌های بعد از آن را متقبل خواهد شد.
وی توزیع بسته‌های ۸۰ تایی فیلم در مراکز فرهنگی‌هنری کانون سراسر کشور را پروژه‌ای موفق ارزیابی کرد و اظهار داشت: به منظور استفاده بهتر از این فیلم‌ها کارگاه‌های ۴ روزه‌ای ویژه مربیان مراکز با محوریت سینما، رسالت فیلم و چگونگی نمایش فیلم در استان‌ها برگزار خواهد شد.
بنابراین گزارش؛ روند بررسی فیلم‌نامه‌های ارسالی به امور سینمایی کانون، تولید فیلم‌های آموزشی و تربیتی، حمایت از فیلم‌سازان استانی، برپایی کارگاه‌های فیلم‌نامه‌نویسی و… از جمله دغدغه‌های هنرمندان شرکت‌کننده در این نشست بود که با مدیر امور سینمایی کانون در میان گذاشتند.
مسعود گنجعلیخان‌حاکمی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نیز در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از حمایت‌های معاون تولید و مدیر امور سینمایی کانون در تولید فیلم سینمایی “مرادو” اظهار امیدواری کرد: این نشست نقطه عطفی در فعالیت‌های سینمایی استان کرمان باشد.
وی با اشاره به این‌که تبادل نظر و تجربه‌ها در حوزه‌ی انیمیشن و فیلم می‌تواند بسیار مفید و اثرگذار باشد، گفت: هدف ما این است که برگزاری این نشست‌ها در پایان نتیجه‌ای مطلوب را به دنبال داشته باشد و کلید دومین فیلم سینمایی در کرمان زده شود.
گفتنی است؛ در ادامه این نشست تعدادی از فیلم‌نامه‌های شرکت‌کنندگان خوانده شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت. /ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.