طرح‌های مهر ماندگار با ۳ برابر سرعت نسبت به گذشته در حال پیشرفت است

forootan-12-10.jpg

رییس طرح مهر ماندگار کشور گفت: طرح‌های مهر ماندگار با سه برابر سرعت و شرایط عالی و مناسب نسبت به گذشته در حال پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، علی اکبر محرابیان در جلسه ارائه گزارش تکمیلی از طرح مهر ماندگار استان خراسان رضوی که در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح مهر ماندگار در قالب ۹۵۰ طرح کلان ملی؛ که بعضی از طرح‌ها شامل صدها یا هزاران پروژه هستند، با سرعت فزاینده‌ای در کشور روبه پیشرفت است، اظهار کرد: پروژه‌های آب، برق، نیروگاه‌ها، پتروشیمی، انتقال گاز، صنعت، بهداشت و درمان، مسکن، میراث فرهنگی و خطوط ریلی از جمله طرح‌های مهمی است که در حال اجراست.

وی با تاکید بر اینکه در دولت دهم و نهم سرعت پیشرفت طرح‌های اجرایی بسیار چشمگیرتر از گذشته بوده است، خاطر نشان کرد: البته در بعضی از طرح‌ها با وجود امکانات، قادر به افزایش بیشتر سرعت در کنار رعایت استاندارد و کیفیت در اجرا نیز هستیم.

دستیار ویژه رییس جمهور گزارشی از پروژه‌های خراسان رضوی ارائه و عنوان کرد: طرح‌های وزارت نیرو در استان با حدود ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارای بالاترین رتبه بوده است.

وی افزود: پروژه‌های مربوط به صنعت، معدن و تجارت با ۷۵ درصد، طرح‌های میراث فرهنگی با ۶۵ درصد، پروژه‌های شهرسازی با ۶۴ درصد و طرح‌های بهداشت و درمان با ۵۶ درصد پیشرفت در رتبه‌های بعدی قرار دارند، البته پروژه‌های بهداشت و درمان که بیشترین سهم را در استان خراسان رضوی دارد ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت ظاهری بیشتری دارند.

محرابیان به سطح بندی پروژه‌ها در رده‌های مناسب، نامناسب، و بحرانی اشاره کرد و توضیح داد: در خراسان رضوی فقط یک طرح صنعتی در سطح بحرانی وجود دارد که با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته پیش بینی می کنیم به زودی روند آن بهبود یابد.

در ادامه جلسه و با حضور مسوولان استان خراسان رضوی، همه طرح‌ها جزء به جزء بررسی شد و زمان بندی نهایی برای اتمام پروژه‌ها به تصویب اعضای جلسه رسید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.