طرح‌ تشویقی نوسازی ناوگان تاکسیرانی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 طرح‌ تشویقی نوسازی ناوگان تاکسیرانی

طرح‌ تشویقی نوسازی ناوگان تاکسیرانی

ممتازنیوز: رییس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با بیان اینکه ۴۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد، از اجرای طرح تشویقی جدید برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز، سید مجتبی شفیعی درباره تعداد تاکسی‌های فرسوده کشور، گفت: در حال حاضر از ۳۵۰ هزار تاکسی‌ که در کل کشور تردد می‌کند، کمتر از ۴۰ هزار تاکسی فرسوده وجود دارد که نیازمند نوسازی هستند.
وی افزود: با توجه به افزایش قیمت خودرو، توجیه اقتصادی نوسازی تاکسی برای رانندگان از بین رفته است، چرا که یارانه‌ای که دولت برای نوسازی تاکسی‌ها می‌داد و همچنین وامی که در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌گرفت، کافی نبود. اما طرح جدیدی برای نوسازی ناوگان‌های تاکسیرانی در نظر گرفته شده که با توجه به تشویق‌ها و تنوعی که در خودروها وجود دارد و امیدواریم به سمت نوسازی این تاکسی‌ها برویم.
رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت خودروسازی‌ها برای تولید تاکسی کاهش پیدا کرده، اما برخی از خودروسازها اعلام آمادگی کرده‌اند و به محض اینکه مصوبه جدید اعلام شود، نوسازی ناوگان تاکسیرانی را از سر خواهیم گرفت.
وی تاکید کرد: اولویت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور برای استفاده از خودروهای باکیفیت بالا شهر تهران است و اولین سرمایه‌گذاری در این حوزه برای کلانشهر تهران انجام می‌شود و سپس سایر شهرها فاز دوم نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور است.
به گزارش ایسنا، شفیعی درباره اینکه چرا تعداد اتوبوس‌های گازی در تهران کم است و به جای آن اکثر این حمل‌ونقل عمومی گازوئیل‌سوز است، گفت: اتوبوس‌های گازی برای اولین بار در کشور مطرح شد و برخی از شهرها به خاطر اقلیمی که دارند از آن راضی بوده‌اند، اما در شهر تهران استقبال نشد.
وی افزود: برخی از شهرها همانند شهر تهران و برخی دیگر از کلانشهرها به این نتیجه رسیده‌اند که اتوبوس‌های گازوئیل‌سوز بهتر از اتوبوس‌های با سوخت گاز است. هر چند که بر اساس مصوبه دولت محدودیت‌هایی برای شماره‌گذاری اتوبوس‌های دیزلی در شهر تهران وجود داشت، اما استثناً در یک مقطعی استفاده از اتوبوس‌های دیزلی را برای تهران و برخی از کلانشهرها شماره‌گذاری کرده‌اند.
رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: اتوبوس گازسوز مورد رغبت سازمان‌ها و ناوگان‌های اتوبوسرانی شهری قرار نگرفت و بعدها تعدادی از اتوبوس‌های گازی تبدیل به اتوبوس‌های دیزلی شدند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.