طرح آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان شهریورماه افتتاح می شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح آبیاری با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان یکی از نمادهای اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دانش و تجهیزات داخلی کشور است که تا اواخر شهریور امسال آماده افتتاح خواهد شد.

کاظم خاوازی روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در حاشیه سفر به شمال سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران هدف سفر خود به این استان را بازدید از میزان پیشرفت طرح انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار دشت سیستان عنوان کرد و اظهارداشت: این طرح بسیار عظیم با محبت رهبر معظم انقلاب، پیگیری دولت و توجه ویژه رییس جمهوری در حال اجراست.

وی ادامه داد: این طرح در بیش‌از ۲۰۳ هزار هکتار از دشت سیستان مورد توجه قرار گرفته که ۴۶ هزار هکتار آن در دل اراضی کشاورزی  است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: همچنین تامین، انتقال و توزیع آب در این طرح توسط وزارت جهادکشاورزی انجام می‌شود به طوریکه بیش‌از ۵۰۰۰ کیلومتر لوله گذاری در آن انجام شده است.

وی بیان کرد: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های عظیم بخش کشاورزی دارای ۱۲ ایستگاه پمپاژ پیشرفته است به طوریکه دو ایستگاه پمپاژ آن به عنوان ابر ایستگاه به طور متوسط ۱۵ هزار مکعب آب را در ثانیه جابجا می‌کند.

خاوازی با بیان اینکه تاکنون بیش‌از ۳۲ هزار هکتار از این طرح به اتمام رسیده و آب به محل زارعت رسیده است، اظهارداشت: ۲۵ هزار هکتار باقی مانده این طرح نیز به دلیل مشکلاتی نظیر کرونا که تعطیلی کارگاه‌ها را به همراه داشت تا اواخر شهریور و اوایل مهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.