طرح اردوهای جهادی شهری خانه شهریاران جوان گامی بلند برای ارتقای فرهنگ مشارکت شهروندی

۲۱ آبان ،

مدیر عامل موسسه خانه شهریاران جوان اعلام کرد:

به همت موسسه خانه شهریاران جوان طرح اردوهای جهادی شهری با هدف خدمت رسانی به شهروندان تهرانی در محورهای مقابله با آسیب های اجتماعی، گسترش فضای سبز شهری، آموزش و پژوهش در حال اجراست.

به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  موسسه خانه شهریاران جوان، حسن اشتری مدیر عامل موسسه خانه شهریاران جوان ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به رسالت موسسه در جهتی فرهنگ سازی و ترویج روحیه جهادی و داوطلبانه جوانان تهرانی، خانه شهریاران جوان با شعار “فرهنگ جهادی، همت جوانی، شهر آرمانی” اقدام به برگزاری طرح اردوهای جهادی شهری در سطح مناطق شهری به ویژه مناطق محروم شهر تهران کرده است.
 
  اشتری در ادامه گفت: با عنایت به نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به موضوع اردوهای جهادی و تحقق منویات مقام عظمی ولایت مبنی بر تقویت روحیه جهادی و حفظ و استمرار همین روحیه در میان جوانان و تاکید ایشان در خصوص لزوم اجرای اردوهای جهادی در جهتی تحقق اهداف جمهوری  اسلامی ایران و همچنین با توجه به تاکید شهردار تهران در خصوص لزوم استفاده از توانمندی های نیروهای جوان و داوطلب شهر تهران و استفاده از مدیریت جهادی به منظور حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی بر آن شدیم تا به یاری جوانان تهرانی مشکلات شهر تهران را شناسایی و به همت اعضای خانه شهریاران جوان در طرحی جهادی و داوطلبانه در صدد رفع آن برآییم. 
 وی در خصوص تشریح مراحل اجرایی طرح اردوهای جهادی شهری گفت: در مرحله اول این طرح مشکلات و معضلات هر منطقه به تفکیک توسط اعضای خانه شهریاران، شورایان هرمحله، مدیران محلات و پژوهشگران محله به صورت میدانی، در مناطق بررسی می گردد. 
اشتری اضافه کرد: پس از برگزاری جلسات بازبینی و ارائه راهنمایی های تکمیلی توسط اساتید مجرب دانشگاهی و مسئولین و مدیران شهری در خصوص اطلاعات یه دست آمده، اسناد موقت جهادی به صورت محله ای تهیه و تایید شده و پس از  انجام این مراحل با حضور اعضای داوطلب مرحله اجرایی آن آغاز شده و تا شهریور سال ادامه خواهد داشت. 
 مدیر عامل موسسه خانه شهریاران جوان در پایان افزود: امید است تا اجرای این طرح گامی باشد در جهتی محرومیت زدایی در سطح محلات شهر تهران، ارتقا سطح فرهنگی، سلامت و بهداشت  شهروندان و بالا بردن سطح آگاهی، مشارکت و تعامل شهروندی در حوزه حل آسیب های اجتماعی./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.