طرح استخدام معلمان پیش دبستانی و حق التدریسی ها امروز هم به جایی نرسید

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه روز دوشنبه طرح فوریتی اصلاح ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

کلیات این طرح هفته گذشته به تصویب رسیده بود.

در صورت تصویب نهایی این طرح ظرف ۲ سال کلیه مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی که با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشته اند در اولویت استخدام قرار می گیرند.

در ابتدای جلسه ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد بازگشت این طرح به طرح اولیه نمایندگان در مجلس هشتم را مطرح کرد.

نمایندگان مجلس هشتم دو فوریت این طرح را به تصویب رسانده بودند.

بر اساس طرح اولیه وزارت آموزش و پرورش موظف می شود تنها همکاری خود را با معلمان خرید خدمت آموزشی و مربیان پیش دبستانی ادامه دهد و در صورت صدور مجوز استخدام آنها را در اولویت استخدام قرار دهد.

در خصوص نیروهای حق التدریس آموزشکده های فنی و حرفه ای نیز چنین حکمی در این طرح وجود دارد.

وکلای ملت در ادامه جلسه با بازگشت این طرح به طرح اولیه نمایندگان مجلس هشتم مخالفت کردند.

پس ازآن پیشنهاد جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس این پیشنهاد حتی ۱۰ هزار نفر از افرادی که نتوانند حد نصاب مورد نظر وزارت آموزش و پرورش در آزمون را نیز کسب کنند بر اساس شرایطی در اولویت استخدام آموزش و پرورش قرار می گیرند.

همچنین ۳ هزار نفر از مربیان حق التدریسی آموزشکده های فنی و حرفه ای و کلیه مربیان پیش دبستانی و مراقبان بهداشت نیز در اولویت استخدام آموزش و پرورش قرار می گیرند.

نمایندگان با این پیشنهاد هم مخالفت کردند و ادامه بحث در خصوص این طرح جنجالی به جلسه آینده مجلس موکول شد.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. ن:

    تکلیف ما که ۱۰ ساله تونهضت زحمت کشیدیم والعان به خاطر شرایط سنی توآزمون نمیتونیم شرکت کنیم چیه .خدایادرددلمون رو باید به کی بگیم .

  2. مربی پیش دبستانی ازکرمان منطقه محروم شهداد:

    سلام چراشرط رشته گذاشتیدگناه ماچیست که ده سال کارکردیم وحالابرای حق التدریس شدن هم میگن رشته تون نمی خواهبم این ظلم نیست ما که ازمنطقه محروم هستیم خواهش می کنم به دادمابرسیدمن باداشتن دوفرزندکه درزمان حاملگی نیزبه پیش دبستانی میرفتم وحالاشرط رشته گذاشتن وسابقه رادرنظرنمی گیرند کمکمان ک…نیدشمارابه فاطمه زهراقسم می دهم

  3. حسن احمدی:

    باسلام،من آخرش متوجه نشدم که آیا این طرح تصویب شده یانه واینکه اگه تصویب شده وماباید به کجامراجعه کنیم.باتشکر

  4. عبدزاده:

    با عرض سلام،می خواستم از اینکه اخبار تازه را به ما معلمان حق التدریسی پیش دبستانی انتقال می دهید از شما تشکر کرده وبپرسم آیا سابقه هم در این آزمون تبدیل وضعییت نقش دارد یا خیر.ممنون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.