طرح استقرار و توسعه سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست تصویب شد

۲۳ آبان ،

دبیر شورای عالی سامانه HSE شهرداری تهران از استقرار سیستم مدیریت HSE در همه مناطق شهرداری تهران تا پایان سال خبر داد و گفت: متن پیشنهادی «طرح استقرار و توسعه سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست» در شهرداری تهران به تصویب کمیته محیط زیست شواری اسلامی شهر تهران رسید.

به گزارش تفسیری سرویس«شهری» ایسنا، غفاری گفت: در صد و شصت و پنجمین جلسه کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران که به ریاست دکتر ابتکار برگزار شد، متن پیشنهادی «طرح استقرار و توسعه سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست» در شهرداری تهران مشتمل بر چهار ماده و شش تبصره ذیل آن به تصویب کمیته رسید.

وی با تاکید بر اینکه این طرح جهت تصویب نهایی در صحن علنی شورا در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفته، خاطرنشان کرد: در این طرح شهرداری تهران موظف به طراحی، ایجاد، استقرار و نگهداری و توسعه سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در همهی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، سازمان‌ها، شرکت‌ها و پیمانکاران وابسته شده است.

غفاری افزود: در این طرح پیش بینی شده است که شهرداری تهران شرایط لازم جهت ایجاد ساختار و تشکیلات یکپارچه مدیریتی واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست و نیز منابع انسانی و مالی لازم را فراهم نماید.

وی با اشاره به اینکه، این شورا به ریاست شهردار تهران تشکیل جلسه می دهد، تصریح کرد: وظیفه سیاستگذاری، تدوین راهبردهای کلان و نظارت عالیه بر عهده شورای عالی سامانه ایمنی بهداشت، ایمنی و محیط زیست خواهد بود و پیش بینی تخصیص منابع مالی برای اجرای طرح های عملیاتی کاهش خطرات در شهر تهران و یکپارچه سازی همه فعالیت‌های موازی شهرداری در خصوص بهداشت، ایمنی و محیط زیست از ویژگی‌های این طرح به شمار می‌رود.

دبیر شورای عالی HSE شهرداری تهران همچنین از استقرار سیستم مدیریت HSE تا در نیمی از مناطق شهرداری تهران خبر داد و گفت: در طول ۳سال قبل روند تدوین سند سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران (HSE-MS) و نیز راهنماهای استقرار این سیستم در مناطق شهرداری تهران طی شده است و اکنون در مرحله استقرار سیستم در ۱۱ منطقه شهرداری تهران، شرکت واحد اتوبوسرانی و شرکت برج میلاد قرار داریم.

غفاری با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه استقرار سیتم مدیریت HSE خاطرنشان کرد: سیستم مدیریت HSE تا پایان سال جاری در ۱۱ منطقه باقیمانده شهرداری تهران نیز استقرار یافته و تا پایان امسال همهی مناطق شهرداری تهران از قابلیت­‌های سیستم مدیریت HSE در کاهش خطرات و ریسک­ها در محیط­های شهری تهران بهره خواهند برد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.