طرح امریکا برای کاهش وابستگی به واردات نفت بر تولید نفت خلیج فارس تاثیری ندارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک شرکت مطالعات انرژی اعلام کرد با توجه به رشد تقاضای نفت خاورمیانه در آسیا، طرح دولت آمریکا مبنی بر کاهش وابستگی به واردات نفت، بر تولید نفت کشورهای حوزه خلیج فارس تاثیری نخواهد گذاشت.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، در گزارش ممتاز به نقل از شرکت اورینت پلانت در این خصوص آمده است تحولات عمده اخیر در فضای جهانی نفت، به ویژه در آمریکا در دراز مدت بر وضعیت خاورمیانه به عنوان پیشقراول تولید  انرژی در جهان تاثیر چشمگیری نخواهد داشت .

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید منطقه خلیج فارس ، جایگاه حدود ۳۶ درصد از ذخایر نفتی شناخته شده جهان ، با توجه به افزایش تقاضای انرژی در شرق آسیا ، با معضل کاهش تقاضا روبرو نخواهد بود .

پیش بینی می شود آمریکا تا سال ۲۰۱۷ به اولین تولید کننده نفت در جهان تبدیل شود و با توجه به اکتشاف منابع گازی در لایه های شیستی انتظار می رود این کشور تا سال ۲۰۳۵ به یک صادر کننده گاز طبیعی نیز تبدیل شود .

در هر حال  پیش بینی می شود کشورهای آسیایی بیش از نود درصد نفت تولیدی در شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس متشکل از عربستان سعودی، کویت، بحرین ، قطر ،‌امارات عربی متحده و عمان را مصرف کنند.

به سبب این گزارش ممتاز به نقل از درصد نفت وارداتی آمریکا از خاورمیانه پایین است و تنها حدود شانزده درصد از کل نفت وارداتی آمریکا را شامل می شود.

از طرفی کشورهای خاورمیانه علاوه بر مجاورت جغرافیایی ، با بازارهای تشنه به نفت مانند چین و هند پیوندهای اقتصادی و فرهنگی مستحکم دارند و پیش بینی می شود  چین به تنهایی نیمی از رشد تقاضای نفتی جهان را در پنج سال آینده به خود اختصاص دهد .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.