طرح انتقال پایتخت، دستورکار هفته آینده کمیسیون شوراها

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه طرح بررسی اصلاح حوزه‌های انتخابیه مجلس در دستورکار هفته آینده کمیسیون نیست، گفت: طرح انتقال پایتخت هفته آینده در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بررسی می‌شود.

امیر خجسته  با اشاره به جلسات هفته آینده کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: طرح بررسی اصلاح حوزه‌های انتخابیه مجلس در دستورکار هفته آینده کمیسیون نیست و این طرح در آینده‌ای نزدیک بررسی می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز ، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در جلسه هفته آینده کمیسیون شوراها به بررسی طرح انتقال پایتخت می‌پردازد٬ تصریح کرد: کمیسیون هفته آینده میزبان نمایندگانی است که طرح انتقال پایتخت را تدوین کرده‌اند تا با جمع بندی نهایی کلیات آن را به تصویب برسد.

خجسته افزود: کلانشهر تهران به عنوان مرکز اصلی سیاسی اقتصادی و جمعیتی کشور در پی رشد فزاینده و شتابان خود در طی ده های اخیر با چالش های محتوای و زیر ساختی عمیقی همچون انتقال صنایع تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری و تمرکز زدایی روبه رو است.
وی ادامه داد: با وجود راهکارهایی همچون معافیت مالیاتی، راهبرد توسعه شهرهای میانی، تفرق آموزش فرهنگی و انشعاب شهرهای اصلی در شبکه منظم اما همچنان بسیاری از تهدیدات متوجه کلان شهر تهران است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با استماع نظرات و پیشنهادات نمایندگان سعی خواهیم داشت به یک راهبرد منطقی برای تمرکز زدایی از کلانشهر تهران دست پیدا کنیم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد:

    با سلام به تمامی عزیزان طرح انتقال پایتخت طرحی موفق وآزموده شده در سایر کشورهاست و کاملا منطفی است و همانطور که استحضار دارید تهران به لحاظ ساختار طبیعی فاقد هرگونه ضریب اطمینان در مواجهه با بلایای طبیعی و آلودگی هوا و خشکسالی میباشد همچنین به دلیل ساختار نادرست شهرسازی آن که بر پایه مرتفع سازی و حق تقدم به سواره رو است بنا براین نمیتوان انتظار موفقیت در طرح ساماندهی آن را داشت از اینرو پیشنهاد بنده حقیر انتقال پایتخت به مبدا تاریخ ایران شهر همدان است که از لحاظ طبیعی تمامی ویژگیهای یک شهر استاندارد اروپایی را داراست و میتواند با تدوین و اجرای طرح بازسازی آن به روش شهرسازی کلاسیک پیاده رو محورصاحب پایتختی ریشه دار و برند هموزن بانام بزرگ ایران باشیم و با افتخار به تمام دنیا اعلام کنیم بله عنوان پایتختی ایران به اولین پایتخت آن همدان بازگشت و حالا ایران فراتر از یونان و ایتالیاصاحب باستانی ترین پایتخت دنیاست .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.