طرح اهدای کتاب کمک به مردمی‌تر شدن “هفته کتاب” است

۲۷ آبان ،

سید احسان قاضی‌زاده گفت: امسال با توجه به طرح اهدای کتاب، تلاش کردیم کتاب را مردمی‌تر و عمومی‌تر کنیم.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیستمین دوره هفته کتاب؛ سید احسان قاضی‌زاده، مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان تهران؛ درباره ضرورت برگزاری “هفته کتاب” اظهار کرد: هفته کتاب یک حرکت نمادین در حوزه فرهنگ است و برای مردمی کردن کتاب اتفاق می‌افتد و ضرورت برگزاری آن بر کسی پوشیده نیست.
وی با بیان این که برگزاری مناسبت‌هایی چون “هفته کتاب” یک امر بدیهی و لازم است، گفت: امسال با توجه به طرح اهدای کتاب، تلاش کردیم کتاب را مردمی‌تر و عمومی‌تر کنیم. ما وظیفه‌مان این است که به مکان‌های عمومی بیاییم و مردم را به عنوان مخاطبان اصلی “هفته کتاب” مورد توجه قرار دهیم تا سرانه مطالعه در کشور ارتقا پیدا کند.
مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: ما ضمن اهدای کتاب به مردم، در نظر داریم اهدای کتاب به کتاب‌خانه را نیز مد نظر قرار دهیم و امیدواریم در آینده علاوه بر کتب دانشگاهی و علمی،‌ کتاب‌های عمومی نیز در سرانه مطالعه کشور حضور چشم‌گیری داشته باشند.
لازم به ذکر است؛ مراسم اهدای کتاب به مناسبت روز ۲۴ آبان‌ماه روز کتاب‌و کتاب‌خوانی و با هدف احیای سنت اهدای کتاب به صورت هم‌زمان از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح در ۱۵۰ نقطه تهران و سراسر کشور با عرضه بیش از ۴۰۰ هزار کتاب برگزار شد.
گفتنی است؛ بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار “یادگار ماندگار” از ۲۰ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می شود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.