طرح اوباما برای کنترل ایمیل آمریکایی‌ها

۱۶م اسفند ،

شبکه راشا تودی با اشاره به طرح تازه کاخ سفید در زمینه امنیت سایبری نوشت که در صورت تصویب نهایی آن، ایمیل‌ها و اطلاعات خصوصی کاربران اینترنت توسط دولت نظارت و بررسی می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز، فارس به نقل از راشا تودی نوشت: در صورت اجرای دستورات تازه کاخ سفید در زمینه امنیت سایبری در آمریکا، ایمیل‌ها و مکاتبات خصوصی اشخاص توسط دولت کنترل و بررسی می‌شود.
 
تحت دستورات تازه امنیت سایبری که ماه قبل توسط «باراک اوباما» به امضا رسید، از شرکت‌های تولید کننده تکنولوژی اطلاعات یا مصرف کنندگان خدمات تکنولوژی اطلاعات از قبیل جی میل و فیس بوک خواسته شده که اطلاعات خود را با دولت فدرال درمیان بگذارند.  
 
براساس این گزارش، بعضی از شرکت‌های ارتباطی با این دستورات یا بخشی از آن مخالف می باشند و از دولت خواسته‌اند که در طرح خود تجدید نظر کند.
 
درخواست برای تجدید نظر در این طرح بعد از آن مطرح شد که موجی از حملات سایبری علیه رسانه‌های اجتماعی و پایگاه اینترنتی‌های وابسته به دولت صورت گرفت. پایگاه اینترنتی اجتماعی توییتر اخیرا قربانی یک نقض امنیتی گسترده قرار گرفت که شرکت «ماندیانت» مستقر در ویرجینیا این حمله را به شرکت نظامی وابسته به چین نسبت داد.
 
اوباما ماه قبل هنگام امضای دستورات سایبری خود گفت: تهدیدات سایبری به شدت افزایش یافته است و هکرها به دنبال دزدیدن هویت و ایمیل‌های خصوصی اشخاص می باشند.
 
وی گفت: دشمنان هم اکنون به دنبال نفوذ به سیستم‌های زیرساختی ما از جمله زیرساخت‌های برق، نهادهای مالی و سیستم کنترل ترافیک ما می باشند.
 
براساس این گزارش، کمیته امنیت داخلی سنا قرار است روز پنج شنبه برای بررسی دستورات تازه رئیس جمهور تشکیل جلسه دهد و راهکارهای مختلف دربارهٔ تصویب این قانون را بررسی کند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.