طرح بازنگری در قوانین کنترل جمعیت نهایی نشده است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

عضو کمیسیون iبهداشت و درمان گفت: طرح بازنگری در قوانین کنترل جمعیت در کمیسیون iبهداشت و درمان مورد بررسی‌های زیادی قرار گرفته است اما تاکنون این طرح نهایی نشده است.

عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره iبه طرح بازنگری در قوانین مربوط iبه کنترل جمعیت گفت: بعد از ابلاغ فرمایشات مقام معظم رهبری، کمیسیون iبهداشت و درمان در جهتی رشد و تنظیم صحیح جمعیت نشست‌های بسیاری را داشته و همچنان iبه پیگیری این موضوع مشغول هستیم.

وی در ادامه افزود: در طی سال‌های قبل ما همواره شعارهایی در جهتی تحقق فرزند کمتر در سطح کشور داشته‌ایم که در مقطع کنونی برای این تغییر نگرش و حرکت بسوی رشد جمعیت باید یک بررسی کارشناسی را در پیش بگیریم.

عضو کمیسیون iبهداشت و درمان در ادامه با اشاره iبه مفهوم بیانات مقام معظم رهبری در جهتی رشد جمعیت تصریح نمود: فرمایشات مقام معظم رهبری را می‌توان در چارچوب رشد صحیح جمعیت معنی نمود، که این تنظیم جمعیت باید با کیفیت مطلوبی باشد.

فتاحی با اشاره iبه بی توجهی iبه رشد هدفمند جمعیت اظهار داشت: اگر بدون برنامه‌ریزی و با وعده و وعید‌های بی اساس نظیر پرداخت مبالغ، اعطای زمین و دادن سکه iبه رشد جمعیت بپردازیم قطعا باید منتظر مشکلات کار، مسکن و ناهنجاری‌های اجتماعی درآینده باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با پیشنهادی در جهت کمک iبه جمعیت کشور تاکید نمود:‌ اگر بخواهیم iبه رشد جمعیت کشور کمک سازنده‌ای داشته باشیم پیشنهاد می‌شود که سامانه‌هایی در نظر گرفته شود تا اشخاصی که آمادگی لازم در جهت تشکیل خانواده را دارند، شناسایی شده و در جهت iبهبود رشد صحیح جمعیت از این اشخاص پشتیبانی شود.

نماینده مردم در مجلس نهم خاطر نشان نمود: در جهتی بحث تنظیم صحیح جمعیت طرح بازنگری در قوانین مربوط iبه کنترل جمعیت در کمیسیون iبهداشت و درمان مورد بحث و بررسی‌های زیادی قرار گرفته است اما تاکنون این طرح نهایی نشده iبه بررسی‌ها همچنان در این رابطه ادامه دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.