طرح بزرگ براندازی نظام عراق خنثی شد

جام جم آنلاین: یک روزنامه اماراتی از خنثی شدن یک طرح بزرگ برای براندازی نظام عراق و سرنگونی دولت منتخب نوری المالکی پرده برداشت.

روزنامه الاتحاد گزارش داد: منابع آگاه سیاسی عراقی اعلام کردند تحقیقات درباره حمله به ساختمان اداره مبارزه با تروریسم در بغداد، منجر به کشف یک توطئه بزرگ علیه دولت عراق شده است.

این منابع بیان کردند: این توطئه با کمک برخی کشورهای منطقه صورت گرفته است(اشاره ای به این کشورها نشده است).

منابع مذکور اعلام کردند: پس از کشف این اطلاعات، تدابیر امنیتی در همه زندانهای عراق به ویژه در بغداد، استانهای غربی و شمالی و مراکز حساس دولتی و منطقه الخضراء اتخاذ شده است.

این منابع افزودند: بر این اساس، فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق دستور داده است، فرماندهانی که در وابستگی آنها تردیدهایی وجود داشته است یا احتمال داده می شد که در صورت مشکل امنیتی نافرمانی کنند، منتقل شوند و نیروهای نظامی از جنوب جذب شده اند و این نیروها مجری طرح امنیتی جدید هستند.

منابع فوق بیان کردند: به مسئولان عالی رتبه عراقی ابلاغ شده است که هوشیار باشند و از بیم حملات، حتی الامکان تحرکات خود را کمتر کنند.

این منابع فاش کردند: طرح شامل مراحل متعددی بوده است که اولین مرحله آن حمله به ساختمان نخست وزیر، پارلمان، وزارت کشور، دفاع، نفت، و دارایی و نیز ساختمان شبکه نیمه رسمی عراق بوده است.

حمله به مسئولان عالی رتبه از جمله نخست وزیر، تخلیه زندانها و نیز انفجار در استانهای عراق از دیگر مراحل بوده است.

شایان ذکر است که نوری المالکی نخست وزیر عراق اخیرا برخی از افسران عراقی را به سبب سهل انگاری در موضوع انفجار ساختمان اداره مبارزه با تروریسم برکنار کرده بود.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.