طرح/ “به اصفهان رو” یا “از اصفهان رو”…

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۲۰۴۶

طرح/

رابطه جاری بودن و خشک بودن زاینده رود با حضور مسافر

طرح/ “به اصفهان رو” یا “از اصفهان رو”…

خبرگزاری ایمنا: «اصفهان به زنده رودش زنده است»،‌جمله ای که بارها آن را شنیده ایم و خط بین خشک و جاری بودن زاینده رود را به وضوح نشان می دهد.

شنبه ۱۵ آذر – ۱۵:۱۷

به گزارش ایمنا دیگر این بر این موضوع همگان واقف هستند که وقتی زاینده رود ساری و جاری است، مسافرین و گردشگران نیز با میل و اشتیاق پای به این شهر می گذارند و از حضور در این شهر حسابی ذوق زده می شود و در سوی مقابل هرگاه زاینده رود نشانی از نامش ندارد و خشک می شود همگان با دیدن حال و روزش سری به نشانه تاسف تکان می دهند.
آنچه نباید از نظر دور داشت توجه به این نکته است که وقتی این رودخانه خشک می شود به نوعی حضور مسافران و بازگشتشان به شهرهایشان حکم ضد تبلیغ را برای سفر به اصفهان دارد و برعکس زمانی که رودخانه جاری است هر گردشگری می آید به زیبایی شهر اصفهان و زاینده رودش اذعان دارد.
قطعه معروف «به اصفهان رو…» را بسیاری از ما شنیده ایم و شنیدن آن حال در کنار زاینده رود حال دوچندانی دارد،‌حال آنکه به قول معروف وقتی زاینده رود خشک است باید قطعه ای دیگر را همسرایی کرد که در آن مصرع «از اصفهان رو…» به چشم می خورد!
محمد احتشامی در طرحهای زیر پارادوکسی که در خشکی و جاری بودن زاینده رود وجود دارد را ترسیم کرده که  تماشای آنها خالی از لطف نیست:

برای دیدن طرح زیر در ابعاد واقعی روی طرح کلیک کنید

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.