طرح تحول بانکی از دستور کار خارج شد

۴ م دیماه ،

بینا- مدیرکل بانک و بیمه وزرات اقتصاد باتأکید براینکه بررسی طرح تحول بانکی از دستورکار این وزارت‌خانه خارج شد،گفت:‌آقای رئیس‌جمهور به “فرزین” دستور دادند تا درصندوق توسعه ملی هم این طرح را دنبال کنند.
به گزارش بینا، علی خورسندیاندرباره وضعیت فعلی طرح تحول بانکی در وزارت امور اقتصادی و دارایی همزمان با اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر عزم جدی دولت برای تحول در سیستم بانکی تا پایان دولت دهم، به تسنیم اظهار داشت: به ما چیزی اطلاع نداده‌اند؛ الان متأسفانه ما در وزارت خانه در جریان طرح تحول بانکی نیستیم.
وی ، گفت: آقای فرزین و تیمی که سابقاً‌ در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد بودند در جریان طرح تحول بانکی می باشند و کارهای مربوط به این طرح را پیش می برند؛ بنده دیگر در جلسات نبودم تا نتایج را بفهمم، دیگر در وزارت‌ اقتصاد و دارایی طرح تحول بانکی بررسی نمی شود.
مدیر کل دفتر امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سؤال که با این توضیحات طرح تحول بانکی از وزارت اقتصاد خارج شده است؟ گفت: بعد از اینکه آقای فرزین از وزارت اقتصاد خارج آمدند و در صندوق توسعه ملی مشغول فعالیت شدند روند بررسی این طرح تغییر کرد.
خورسندیان ادامه داد: از آنجایی که تمام کارهای مربوط به تحول بانکی را آقای فرزین در وزارت اقتصاد پیش می بردند بعد از تغییر سمت، آقای رئیس جمهور گفتند مابقی امور را هم خود فرزین در صندوق توسعه ملی پیش ببرد، از همین رو آقای فرزین با تیمی که داشتند بررسی این طرح را دنبال کردند.
این مقام مسئول در وزارت امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: به تازگی خبری نداریم که قرار است همان جمع بندی ۶ الی ۷ ماه پیش آقای فرزین از طرح تحول بانکی ارائه شود یا خیر؛ شخصاً در جریان جزئیات نیستم اما می دانم آقای فرزین کارها را پیش می بردند.
محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری طی روزهای اخیر در سخنانی اعلام کرده بود که اگر اجازه بدهند تا پایان عمر دولت دهم سیستم بانکی را متحول کنیم دیگر کاری نخواهیم داشت.
طرح تحول بانکی یکی از محورهای تحول اقتصادی است که سال‌هاست در دستور کار دولت قرار دارد و بر همین اساس هم البته طرح‌های مختلفی در بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی تدوین شد ولی به سرانجامی نرسید.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.