طرح ترافیک محدوده مرکزی تبریز

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 طرح ترافیک محدوده مرکزی تبریز

طرح ترافیک محدوده مرکزی تبریز

ممتازنیوز: شهردار تبریز از عزم جدی شهرداری برای اجرای طرح ترافیک محدوده مرکزی شهر به منظور کاهش مشکلات مناشی از ترافیک در هسته مرکزی تبریز خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز، صادق نجفی گفت: متأسفانه با توجه به افزایش روزافزون خودرو در تبریز و از سوی دیگر محدودیت شریان‌ها و خیابان‌های شهری، اجرای طرح‌های متعدد مسیرگشایی و دیگر طرح‌های عمرانی در تبریز جوابگوی حل مشکلات ترافیکی شهر نیست و مدیریت شهری ناگزیر از اجرای طرح ترافیک محدوده مرکزی تبریز است و این طرح را با جدیت اجرا خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت تقویت و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی، استفاده از سامانه‌های ریلی و حمل و نقل ترکیبی از جمله راه‌های موثر در کاهش مشکلات این حوزه دانست و افزود: با توجه به ظرفیت بالای قطارشهری در جابجایی حجم بالایی از مسافران درون شهری، تلاش برای بهره برداری سریع از این سامانه باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.
شهردار تبریز دستیابی به حمل و نقل سبز و پاک را یکی از شاخص‌های توسعه شهری در عصر حاضر اعلام کرد و گفت: راه اندازی مترو تبریز آغازگر دستیابی به حمل و نقل سبز و پاک در تبریز می‌تواند باشد.
به گزارش ایلنا، وی در عین حال تلاش برای کاهش حجم سفرهای درون شهری را ضرورت انکارناپذیر دانست و افزود: برای تحقق این امر مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌های مسوول لازم است نسبت به ایجاد، تقویت و توسعه زیرساخت‌های شهر و شهروند الکترونیک در تبریز اقدام عملی کنند.
شهردار تبریز با تأکید بر اینکه ایجاد و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی وظیفه دولت است افزود: متأسفانه به دلیل عدم همکاری و مشارکت ضعیف دولت در تأمین نیاز‌ها و اعتبارات مورد نیاز حمل و نقل عمومی، بار اصلی مدیریت این حوزه بر دوش شهرداری‌ها افتاده و مدیریت شهر تبریز برای این حوزه اعتبارات ویژه‌ای در لایحه بودجه سال ۹۳ پیش بینی خواهد کرد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.