طرح تکریم مشتریان ایران خودرو به اجرا در می‌آید

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

علی نمکین مدیر عامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، گفت: در این طرح، که هفته اول شهریور به اجرا در می‌آید، تعویض قطعات شامل شمع، فیلتر هوا، فیلتر بنزین، فیلتر روغن با ۱۰۰ درصد تخفیف، رایگان خواهد بود و اجرت تعویض قطعات مذکور نیز به علاوه اجرت تعویض روغن به‌صورت رایگان صورت خواهد پذیرفت و تمامی‌خودروهای زیر ۱۰ سال ایران خودرو را در برمی‌گیرد.

وی یادآور شد: در هفته اول شهریور و هم‌زمان با آغاز طرح تکریم، خدمات امدادی حمل و نقل و ایاب و ذهاب نیز، همانند خودروهای دارای کارت طلایی، رایگان خواهد بود و اگر همه نمایندگی‌ها مجری این طرح نباشند، تعداد زیادی به عنوان نمایندگان منتخب طرح در سایت‌های ایران خودرو و ایساکو و جراید اعلام خواهد شد.

مدیر عامل ایساکو از عرضه کارت طلایی با ۳۰ درصد تخفیف در زمان اجرای طرح تکریم مشتری خبر داد و گفت: خدمات پس از فروش ایران خودرو در اوج تحریم‌ها در سال قبل، بالاترین عملکرد را از خود نشان داده و در همه شاخص‌ها بیشترین امتیاز را به دست آورده است.

نمکین، رضایت مشتریان را مهم‌ترین شاخص عملکرد ایساکو دانست و گفت: این شاخص در سه ماه چهارم سال قبل به ۷۵٫۳ درصد رسید که بالاترین میزان در دوران فعالیت ایساکو و تمامی ‌ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد به شمار می‌رود.

وی، سهم ایساکو از بازار قطعات یدکی در سه ماه پایانی سال ۹۱ را ۵۷ درصد عنوان کرد و گفت: در سال ۹۰ این شاخص ۵۱ درصد بود. حجم فروش ایساکو نیز در سال قبل از ۷۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت و در شرایط تحریم ۳۱ تا ۳۲ درصد افزایش یافت.

مدیر عامل ایساکو  از بررسی، پاسخ دهی و رسیدگی به ۹۸ درصد شکایات مشتریان در سال ۹۱ خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تاکید هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، در پایان سال ۹۱ خودروی متوقف در تعمیرگاه نداشتیم.

نمکین تعداد نمایندگی‌های خدمات پس از فروش ایران خودرو در سراسر کشور را در حدود  ۹۰۰ نمایندگی ذکر کرد و اظهار داشت: رضایت نمایندگی ها و شرکای تجاری نیز همانند مشتریان اندازه گیری و نظرشان در مورد مجموعه عملکرد شرکت سنجیده می‌شود.

مدیر عامل ایساکو از تداوم برنامه ایساکو برای ارتقای خدمات پس از فروش در سال ۹۲ با سرعت بیشتر خبر داد و گفت: ایساکو در ارزیابی انجام شده از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان در میان ۳۶ شرکت خدمات پس از فروش خودرویی، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

نمکین افزود: به سبب آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کننده، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در ۱۲ سال اخیر شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرویی را مورد ارزیابی قرار داده که در نتیجه این ارزیابی ها در سه دوره اخیر، ایساکو مقام اول را کسب کرد.

وی در مورد تفاوت مقام اول با رتبه اول گفت: رتبه اول بر اساس شاخص‌های کیفیت، سرعت و هزینه خدمات و نتایج عملکرد خدمات بر اساس رضایت مشتریان حاصل شده و هر یک از این شاخص‌ها امتیاز خاص خود را دارد. به این ترتیب که ۵۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز به نتیجه عملکرد و ۵۰ امتیاز نیز به سه شاخص دیگر اختصاص دارد.

مدیرعامل ایساکو اظهار داشت: به استناد قانون حمایت از مصرف کننده، ارزیابی‌ها انجام و همه شرکت‌های خدمات پس از فروش، موظف به شرکت در ارزیابی می باشند که امسال ایساکو رتبه اول را که شرط  آن کسب حداقل ۸۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز کل و ۷۵ امتیاز در هر یک از چهار شاخص مورد اشاره است، به دست آورده است.

نمکین یادآور شد: این ارزیابی بالغ بر شش ماه زمان برده و تمام نمایندگی‌ها و فرایندهای ستاد شرکت‌ها ارزیابی شده و ایساکو با کسب ۸۰٫۶۴ امتیاز کلی، اولین شرکتی است که در ۱۲ سال اخیر توانسته به رتبه اول این ارزیابی‌ها دست یابد. طرح تکریم مشتری نیز به همین مناسبت اجرا می‌شود.

گفتنی است ، شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو) توانست با تلاشی بی‌شائبه در سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی به عنوان «رتبه اول» خدمات پس از فروش در بین ۳۶ شرکت ارائه دهنده خدمات خودرو دست یابد. این ارزیابی در ۳۴۸ شهر و با معیار قرار دادن ۲۰۲۶ نمایندگی از میان کلیه نمایندگی‌های خودروسازان سراسر کشور و با نظرسنجی از ۹۷۳٫۴۱۴ مشتری انجام شد و پس از ایساکو با کسب ۸۰٫۶۴ امتیاز، شرکت‌های سایپا یدک و اطلس خودرو با کسب رتبه دوم در مقام‌های دوم و سوم خدمات پس از فروش قرار گرفتند.


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.