طرح تماس ظرفیت جنبش عدم تعهد را با خود دارد/ پیشنهاد مصر قابل اعتنا است

پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار مهر،  با اشاره به دو طرح جمهوری اسلامی ایران و مصر برای حل بحران سوریه ، گفت: طرح ایران موسوم به گروه تماس مبنی بر تشکیل گروهی متشکل از اعضای تروئیکا و کشورهای همسایه سوریه که عضو جنبش عدم تعهد هستند برای حل بحران سوریه ، طرح جامعی است که از حوزه نفوذ زیادی برخوردار است.

وی افزود: طرح ایران ظرفیت جنبش عدم تعهد را با خود دارد و به تعبیری یک راه حل فرامنطقه ای است و در عین حال می تواند از حوزه نفوذ روسای جنبش عدم تعهد نیز بهره برد.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در طرح تماس کشورهای بیشتری می توانند در حل بحران سوریه نقش آفرینی کنند، تصریح کرد: با اجرائی شدن طرح ایران راه حل موثرتر و کارآمدتری برای حل بحران سوریه بدست خواهد آمد.

وی همچنین در مورد پشنهاد مصر مبنی بر تشکیل گروه چهارجانبه متشکل از ایران، مصر، عربستان و ترکیه برای بررسی اوضاع سوریه گفت: البته پیشنهاد مصر نیز قابل بررسی است و ما نیز از این پیشنهاد استقبال می کنیم.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، تاکید کرد: چنین نشسیت هایی می تواند تحلیل و برداشت های غلط برخی کشورهای منطقه در قبال بحران سوریه را تغییر دهد ضمن اینکه مصر موضع متعادل تری نسبت به عربستان و ترکیه دارد و می تواند در تنظیم مواضع و فراهم کردن زمینه رسیدن به دیدگاه مشترک را فراهم کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.