طرح توقف اجرای فاز دوم هدفمندی فردا در صحن علنی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود نمی توان مرحله دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها را در کشور اجرا کرد، از بررسی طرح توقف اجرای مرحله دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها در جلسه صحن علنی فردا چهارشنبه مجلس خبرداد.

غلامرضا مصباحی مقدم درخصوص طرح توقف اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در فاز دوم اظهارداشت: قرار است فردا کلیات این طرح در جلسه علنی مجلس مطرح شود.
وی با تاکید براینکه اجرای این قانون نمی‌تواند ادامه یابد و نمی‌توانیم این قانون را در سال ۹۱ دنبال کنیم، گفت: در شرایطی هستیم که نرخ تورم رو به رشد است و وضعیت نرخ ارز و مسایل اقتصادی مردم را به شدت نگران کرده و آثارش را روی قیمت‌ها هم گذشته است و قیمت‌ها دائما تغییر می‌کنند.
این نماینده مجلس درعین حال تصریح کرد: البته تقاضای فوریت برای اجرای توقف هدفمندی یارانه در مرحله دوم به این معنا نیست که آنچه در مرحله اول توقع ایجاد کرده، متوقف شود.
در جلسه علنی روز یکشنبه هفته جاری مجلس ۲۸ نماینده با ارائه طرح یک فوریتی برای اصلاح اجرای بندهای ۴۴ و ۴۵ قانون بودجه سال کل کشور خواهان توقف اجرای هدفمندی یارانه ها در مرحله دوم شدند.
طراحان در مقدمه توجیهی طرح خود آورده اند: در سال جاری به دلایل متعدد فشار قیمتی بالایی متوجه جامعه شده است. در جهت جلوگیری از افزایش قیمت ها بر شاخص های قیمت کالا و خدمات ضروری است مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها برای جلوگیری از افزایش قیمت ها و پرداخت ها در سال جاری اجرا نشود.
در ادامه مقدمه طرح آمده است: بدین منظور ضروری است موارد مربوط به هدفمند کردن یارانه ها در بودجه سال اصلاح تا با جلوگیری از افزایش قیمت فرآورده ها مانع از فشار بیشتر برجامعه شود. این طرح به نحوی اجرا گردد که هر نوع افزایش قیمت فر آورده های نفتی و سایر موارد مطرح بر قانون هدفمند کردن یارانه ها در سال ممنوع شود تا باعث کاهش فشار بر مردم و اقشار آسیب پذیر گردد و از ادامه تورم لجام گسیخته حاصل از عدم اجرای صحیح و آغازین قانون هدفمند کردن یارانه ها جلوگیری بعمل آید.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.